bryggenet

Debatforum : Fri debat : Nyt bad: Chokerende priser!!!

Skriv svar

icon Nyt bad: Chokerende priser!!!

| Quote Reply
Peter Arvedlund (Senior) IP: Logged 2004-06-26 at 14:18
Hej alle,

jeg bor i Njal L/Saga A på Njalsgade hvor vi har en 3V på 75 Kvm.

Jeg og min kæreste skal have lavet et nyt bad ifb. med at vi laver et køkken-alrum hvor vi vælter væggen imellem det nuværende køkken og soveværelset.
Det nuværende toilet/bad er det "klassiske" københavner bad på 120x80 cm. hvilket vi ikke synes er tilstrækkeligt til det nye bad, og derfor vil vi inddrage lidt af køkkenet i det nye bad. Vi vil kort sagt mureen bruseniche op og tage pladsen til den fra køkkenet og lave indgang til brusenichen ved at fjerne noget af muren mellem det nuværende køkken og bad (køkken og bad ligger lige op ad hinanden med en murvæg imellem).

Er der nogen som kender en troværdig
og og fornuftig murer/VVS som vi kan indhente tilbud fra og som ikke tager kr. 125.000 for at mure en bruseniche op og lave et par afløb + trække et par vandrør fra køkkenet? Jeg ved godt at den slags koster penge - men dét tilbud vi har fået på ca. 125.000,- ryster mig alligevel. Vi taler om et toilet/bad på knapt 2 kvm her... :-(

Mvh
Peter

icon Re: Nyt bad: Chokerende priser!!!

| Quote Reply
orum (Senior) IP: Logged 2004-06-26 at 18:26
Du kommer nok ikke uden om en høj pris for sådan et projekt. 125.000,- er mange penge, og det kan nok gøres lidt billigere, men hvis det er et komplet badeværelse med afløb, rørføring, muring, vådrumsmembram, fliseopsætning mm. bliver det ikke under 100.000 kr.
Prøv at få indhentet flere tilbud fra de forskellige håndværkere her på amager, hvis du er heldig vil du nok få et tilbud der ligger under de 125.000,-
God jagt.

| Quote Reply
lochte (Bryggenet) IP: Logged 2004-07-05 at 12:09
Hej Peter

Vi har fået lavet nyt badeværelse og lavet køkken/alrum præcis i stil med det du påtænker. Prisen for badeværelset nåede op på lidt over 100 kkr. Jeg vil anbefale, at den du får til at udføre opgaven tager ansvar for hele projektet. Poul Martinsen VVS i Gunløgsgade laver tilbud på den slags totalentrepriser (murer, tømrer, vvs og el, samt indhentning af tilladelser, registrering hos kommunen, godkendelse af vådrum etc.). Martinsen havde i første omgang givet mig et tilbud på hele opgaven. Ordrebogen var imidlertid fyldt hos et par af hans underleverandører, mureren og tømreren, så der ville lige gå nogle måneder før arbejdet kunne påbegyndes. Da fruen og jeg ventede barn på daværende tidspunkt, syntes vi det hastede lidt med at få overstået byggerodet. Jeg af aftalte derfor med Martinsen, at jeg - for at speede processen lidt op - selv sørgede for at skaffe en murer og en tømrer. Så ville Martinsen reducere prisen tilsvarende og så skulle jeg så bare selv tage ansvar for det arbejde mureren og tømreren udførte. Den samlede pris blev ca. den samme som Martinsens oprindelige tilbud, så det var jo fint nok. Det var til gengæld et sandt helvede, at koordinere arbejdet mellem parterne. Du er velkommen til at kigge forbi for at se det færdige resultat. Du ved hvor jeg bor ;-)

icon Re: Re: Nyt bad: Chokerende priser!!!

| Quote Reply
Peter Arvedlund (Senior) IP: Logged 2004-07-05 at 12:32
Hej Niels,

tak for svar.
Vi fik faktisk først tilbud fra Martinsen, men han trak sig sidenhen ud da vi havde nogle ændringer til hvilke elementer og fliser vi ønskede at have. Det virkede som om at han havde sin "standard løsning" og hvis vi skulle ændre for meget på den ville han ikke være med. Han mente desuden i sit argument at vi jo var "....perfektionister.." og derfor var han bange for at vi ville give ham problemer...!! (hvis man skal spendere kr. 100.000 på et nyt bad har man vel lov at have en smule inddflydelse på hvordan tingene skal se ud, ikke??)

Han var ellers den mest rimelige i pris, og han har tidligere lavet et toilet/bad i min nuværende lejlighed som jeg synes er ok! Men han ville desværre lige pludselig ikke lave det nye toilet & bad alligevel. Ret TRÆLS...da vi så skulle ud og starte forfra med at indhente tilbud, og nu er det pludselig ca. 25.000 dyrere !! Det er sgu mange penge!
Men tak for info. Niels. :-)

| Quote Reply
Daugaard (Member) IP: Logged 2004-07-05 at 17:36
hej vi fik et tilbud fra Martinsen med mure vvs maler tømre, 60-70.000.
:nyt gulvafløb nye filser toilet mm og der ville blive taget 1 meter af køkkenet så vores bad blev 2,3x1,20 og det er nu 1.2x1.1.

jeg ville prøve ham og det er med alt,inc moms.

icon Re: Re: Nyt bad: Chokerende priser!!!

| Quote Reply
Peter Arvedlund (Senior) IP: Logged 2004-07-06 at 15:22
Hej tak for det. Men som sagt vil Martinsen ikke lave det alligevel...

Mvh Peter

| Quote Reply
Knuth Becker (Junior) IP: Logged 2013-12-04 at 19:03
Hej Peter,
Det virker som et stykke tid siden, at du oprettede tråden, men jeg vil alligevel prøve at besvare det.

Det virker som et hel afsindig dyrt pristilbud du har fået fra håndværkeren fra mit synspunkt. Synes i stedet du skal vælge en anden håndværker til at udføre arbejdet.

Jeg har skrevet lidt om prisen på nyt badeværelse, og hvordan du finder den billigste pris, på min blog. Læs om det her: http://primabolig.dk/indendors/badevaerelse/nyt-badevaerelse-pris på nyt badeværelse

Held og lykke,
Knuth Becker
Primabolig.dk

[Edited by Knuth Becker on 2013-12-04 at 19:05 GMT]

[Edited by Knuth Becker on 2014-01-08 at 18:10 GMT]

| Quote Reply
PuchMaxi (Junior) IP: Logged 2014-03-01 at 21:44
Dit badeværelses projekt er nok for længst overstået. Men fremadrettet i forhold til andre brugere/bygherrer som går med drømmen om nyt badeværelse, kan jeg anbefale følgende tjeneste: http://www.antonklinke.dk

: Det er gratis og uforpligtende og du kan spare op til en 1/4 på regningen (udfra normal pris) ved at benytte deres service - Du får 3 tilbud på hele opgaven fra dygtige danskuddannede murermestre.

| Quote Reply
Nicolai Sørensen (Junior) IP: Logged 2016-10-15 at 14:39
Hej gentlemen,

Til andre som kunne være interesseret i en god fagmand der kan sit kram, når det kommer til nyt badeværelse eller ny bruseniche, kan jeg trygt anbefale Byg og Íde fra København.

De har leveret en drømmeløsning som mig og min kæreste er mere end glade for! Pris og kvalitet hænger normalt sammen, men hos Byg og Ide fik jeg vi et super godt tilbud og resultatet var i top :-)

Besøg evt. deres hjemmeside. Læs mere om nyt badeværelse her: http://byg-ide.dk/nyt-badevaerelse/
Eller evt. om ny bruseniche her: http://byg-ide.dk/ny-bruseniche/

Mvh Nicolai Sørensen

| Quote Reply
Andreas Petersen (Junior) IP: Logged 2018-07-31 at 07:07
Hej allesammen,

Hvis der skulle være andre der kommer forbi dette indlæg, som leder efter en løsning ift. bad, så kan jeg varmt anbefale Dansk Spa Design.

De var behjælpelige med rådgivning og sikrede mig og konen en løsning der dækkede alle vores behov.

Her er deres hjemmeside, hvis man skulle få løst til at tage et kig på deres mange spabade - http://danskspadesign.dk/

Mvh
Andreas Petersen

[Edited by Andreas Petersen on 2018-07-31 at 07:08 GMT]

[Edited by Andreas Petersen on 2018-07-31 at 07:08 GMT]

Skriv svar

Debatforum : Fri debat : Nyt bad: Chokerende priser!!!
Not Logged In? Username: Password: Lost your password?