bryggenet

Debatforum : Fri debat : Sandholmlejren

Skriv svar

icon Sandholmlejren

| Quote Reply
Anett (Member) IP: Logged 2006-04-17 at 10:09
Hvem vil hjælpe Kazim??

Følgende er sendt til alle jeg kan komme i tanke om!!

Jeg sender dette til jer, for vores samfund og den måde vi behandler folk på skærer mig i hjertet. Der er blevet lavet en underskriftsindsamling, men vil I ikke læse videre så I ved hvad det handler om. Det handler om et meget dejligt menneske som skal deporteres til hans hjemland Afghanistan på onsdag, trods 5-6 års ophold i sandholmlejren og utallige asylafvisninger.Vi beder om hjælp så Kazim kan blive i Danmark!

Følgende er sendt til Rikke Hvilshøj, Per Stig Møller, Anders Fogh Rasmussen og Naser Khader:

Jeg arbejdede i Røde Kors på Christianshavn hvor jeg lærte Kazim på 24 år at kende.
Hans navn er Kazim Popal og han har boet i Sandholmlejren i 5 år på flugt fra myndighederne i Afghanistan. Kazim's far var politisk aktiv, derfor kom han til Danmark. Kazim har virkelig været en stor hjælp for mange mennesker i Sandholmlejren, og en god ven for os andre.
Han har søgt om asyl mange gange de sidste 5 år og har altid fået afslag, nu vil de sende ham tilbage til et land hvor han bestemt ikke går en god skæbne i møde (hvis hans skæbne i det hele taget vil blive ret meget længere).
Så er det jeg prøver at skrive til dig, om du på nogen måde kan hjælpe ham, eller om du måske har nogle rigtig gode ideer, som vi her i Danmark kan føre ud i livet. Der er virkelig mange mennesker der ville blive utroligt kede af det hvis han må afsted, håber virkelig du kan hjælpe på den ene eller anden måde.

Der er lavet en hjemmeside med underskriftsindsamling til Kazim på følgende hjemmeside:

http://www.ampetition.dk/kazim/ Følgende er et udpluk fra hjemmesiden:

This page is dedicated to our dear friend
KAZIM POPAL.
Kazim is a very special person to everyone who knows him. No one goes untouched by his positive energy.

His life started in Afghanistan 1978.
Most of his family was killed during the war.
The political situation in Afghanistan soon left him no other choice than to leave the country.

This brought him to Denmark.

Since he arrived, he has finished the manditory language school in almost no time, taken many evening classes with a wide range of subjects including psychology, and has a regular job.

He even works for the Danish Red Cross.

April 5th he was arrested and sent to a fugitive camp. His deportation is scheduled for April 19th.

This young man has done nothing illegal!
And yet he is sent back to Afghanistan, to a part of the country that peace still hasn't reached.
And we who care for him are left to fear for his life.
At a time where Denmark has a large problem with immigrants comitting crime, they keep the criminals and throw out the good people like KAZIM.

We do not believe this is fair!

Ingen ville hjælpe Kazim, trods henvendelser til alle tænkelige medier, selv ikke een eneste tilbagemelding!

Læs historien om Linda og Sally Eid her:
www.lindaogsally.dk

[Edited by Anett on 2006-04-19 at 07:16 GMT]

[Edited by Anett on 2006-04-20 at 12:13 GMT]

icon Re: Sandholmlejren

| Quote Reply
Anett (Member) IP: Logged 2006-04-19 at 12:14
Den sidste appel er afsendt

Dette er blevet sendt til Rikke H, Anders Fogh samt Per Stig Møller kl. 11.00, samt alle landets store aviser.

Kazim Popal bliver kl. 14.30 idag udvist af Danmark til sit fødeland Afghanistan, dette er en sidste appel til dig om at reagere så Kazim kan forblive i live og være sammen med de venner han har skabt sig her i Danmark!! Det undrer mig så inderligt at man kan sende folk ud af landet med frygt for liv og lemmer. Er det sådan vores lovgivning er blevet???

Vi er mange der beder dig så inderligt her de sidste par håbefulde timer,om lidt medmenneskelighed og indsats for den ulykkelige unge mand!
Du er vel ikke lavet af stål, selv om reglerne skal følges.

[Edited by Anett on 2006-04-19 at 12:15 GMT]

[Edited by Anett on 2006-04-19 at 12:16 GMT]

[Edited by Anett on 2006-04-19 at 12:16 GMT]

icon Re: Malmø

| Quote Reply
Anett (Member) IP: Logged 2007-01-28 at 08:30
Til dem der måtte være interesserede har Kazim nu fået opholdstilladelse og bor i Malmø,efter 9 mdr's helvede i Afghanistan!

Jeg tager hatten af for et humanistisk og åbent land som Sverige der vil tage et intelligent og dejligt menneske til sig.

[Edited by Anett on 2007-01-28 at 08:35 GMT]

[Edited by Anett on 2007-01-28 at 08:38 GMT]

| Quote Reply
Bilingual (Junior) IP: Logged 2007-02-14 at 09:49
Smukt, hvornår "redder" i resten af verdens begavede og rare mennesker til Danmark?

Alt man knytter sig personligt til bliver naturligvis mere værd.

| Quote Reply
Tutter78 (Junior) IP: Logged 2007-03-16 at 23:38
..Så han er returneret? - trods alt.
Jamen hils ham, fra Dronningen i Roskilde, han ved hvem det er.

| Quote Reply
numadk (Junior) IP: Logged 2007-04-26 at 22:28
tjah jeg undrer mig lidt over at han ikke selv deltager i debatten.

Skriv svar

Debatforum : Fri debat : Sandholmlejren
Not Logged In? Username: Password: Lost your password?