bryggenet

Debatforum : Fri debat : Brugsen

Skriv svar

icon Brugsen

| Quote Reply
AndersII (Senior) IP: Logged 2006-04-20 at 10:41
Jeg er ved at være ret træt af vores Brugs.

Når de har varer på tilbud, så sker der en af tre ting:

-De så lidt af varen, at der er udsolgt nærmest inden de åbner om mandagen.
-Det er ikke registreret i deres kassesystem.
-Skiltene er sat hulter til bulter, så det er meget svært at se hvad der er tilbud på og hvad der ikke er.

Derudover er der jævnligt lang tids mangel på helt almindelige basisvarer. F.eks. æg fra alt andet end burhøns og økologisk mælkeprodukter.

Dertil kommer servicen. I går oplevede jeg hvordan en kunde, som mente, at de varer hun havde købt en varer som der var rabat på, blev fuldstændigt afvist af kasseassistenten, selv om hun henvendte sig helt almindeligt. Det foregik nogenlunde sådan:

-Hej. Der står på prisskiltet inden i butikken, at der er rabat på det her toiletpapir, men jeg har betalt fuld pris for det...
-Der er ikke rabat på det der. Det er på noget andet toiletpapir.
-Men det står lige under rabatskiltet. Så er det jo placeret forkert?
-Det er ikke placeret forkert.
-Men hvis det står lige under prisskiltet er det jo svært at se at det ikke er det, som der er rabat på. Kan I ikke rette det?
-Min chef siger at det står rigtigt.
-Men det gør det jo ikke, hvis man kan tage fejl.
Herefter ignorede kasseassistenten hende. Hun prøvede alligevel at komme igennem.
-Hvad med i det mindste at få din chef til at se på det, så flere ikke tager fejl?
Igen fuldstændig ignorering.

Jeg tror faktisk ikke at det er ond vilje fra personalets side, men simpelthen opgivelse overfor situationens tilstand.

Hvad med jer? Oplever I det samme? Er der noget at gøre ud over at melde sig ind i brugsforeningen osv? Det er trods alt nemmere for mig bare at handle andre steder.

icon Re: Brugsen

| Quote Reply
Sanna (Senior) IP: Logged 2006-04-20 at 13:41
Jeg synes at jeg overordnet får en god service i Brugsen uanset af hvilken grund jeg henvender mig, lige fra ombytning af varer (selv uden bon) til glemte rabatter osv, men de kender mig også dernede, og jeg kender dem, og jeg ved, hvem jeg skal henvende mig til og hvem ikke. Helt sikkert der er et par stykker dernede, der kan være meget arrogante eller afvisende, hvor man tænker om de dog ikke lærer om service på de skoler, de går på, og har man mulighed for det, og det ikke drejer sig om et problem opstået ved selve kassen, så er det bedste at finde en medarbejder på gulvet og ikke mens vedkommende sidder i kassen, hvor der måske er travlt. Men selvfølgelig bør servicen være ensartet og god uanset hvem, man tager fat i, det kan egentlig ikke være meningen at man skal komme igen en anden dag i venten på, at ens favorit medarbejdere er på arbejde ;)

Men jo, det er grænseløst irriterende når et annonceret tilbud aldrig dukker op i forretningen eller det er udsolgt efter fem minutter - eller der mangler basisvarer gennem længere tid, og ja, det sker faktisk rigtig tit. Jeg aner ikke hvordan man løser det problem, det er nok ikke altid mangel på overblik eller dårlig disponering, men måske også ofte noget med at underleverandøren eller hvordan det nu foregår, ikke har leveret varen.

Hvis man gerne vil støtte det lokale handelsliv, herunder Brugsen, og er utilfreds med servicen/udbuddet, så synes jeg man skal gøre dem opmærksom på, at/hvis man føler sig dårligt behandlet. Hvis ikke de ved at folk oplever det som et problem, så kan de jo ikke gøre noget ved det - og det er lidt unfair ikke at give dem en chance for at rette op på det og gøre det bedre. Så ja, det var da en god idé, at melde sig ind i Brugsforeningen, hvis man gerne vil ændre noget. Men man kan også bare skrive et brev til dem eller tage en snak med uddeleren.

[Edited by Sanna on 2006-04-20 at 13:53 GMT]

| Quote Reply
Tim Pedersen (Senior) IP: Logged 2006-04-20 at 14:07
Jeg oplever MEGET tit, at tilbuddene ikke er tastet ind i kassen, og det er super irriterende, både fordi det tager tid fra en ellers ok lang kø, og fordi, at man tænker på, hvor tit man betaler fuld pris for noget, der er på tilbud, hvis man ikke lige får tjekket det. Det burde bare være i orden. Den der med at fange en medarbejder på gulvet køber jeg heller ikke - det er langt fra altid, at de lige er til rådighed. Og jo - ind imellem synes jeg også, at de mangler dagligdagsvarer (altid dem man selv lige står og mangler). Men det var lige for at komme af med det, for der er da også mange gode ting ved Brugsen - er der ikke?

| Quote Reply
cdn_bryggen (Member) IP: Logged 2006-04-20 at 14:10
Jeg forsøger så vidt muligt at undgå at købe madvarer i Superbrugsen i Njalsgade. Prøv eksempelvis at kigge på madvarerne i varmeskabet. De er tilberedt om morgenen ved otte-tiden (klokkeslæt er påstemplet), de ligger i varmeskabet hele dagen, og sælges fortsat sent om aftenen, uden garanti for at varmeskabet har været holdt ordentligt lukket dagen igennem, således at madvarerne hele tiden har haft den korrekte temperatur. Selv om det måske kan være lovligt, er kvaliteten af sådanne madvarer langt fra i top. Det hænder ofte, at der er fejl i datomærkningen på kølevarer. Der mangler synlige kunde-termometre i de runde kølediske, ihvertfald har jeg ikke fundet det endnu. Det er forhold som jeg forgæves har klaget over ved flere lejligheder, dels mundtlig i butikken, dels skriftligt til skiftende butikschefer og dels til direkte til FDB.

I øvrigt er det min oplevelser af Superbrugsen , at man altid bør checke sin bon, især ved køb af tilbud, da forretningen ofte har glemt at kode rabatten ind i kassesystemet.

| Quote Reply
_mrj_ (Member) IP: Logged 2006-04-20 at 14:38
Jeg undgår også al køb af kød i Superbrugsen på Njalsgade som de selv har udskåret eller hakket - det er simpelthen for ulækkert!
Har én gang købt kød der virkelig stank grimt da pakken blev åbnet, og en anden gang købt hakket kød der var fyldt med rester af sener og bensplinter.
Og hvad har de der fiske- og kødbokse at gøre i grøntafdelingen?

icon Re: Re: Brugsen

| Quote Reply
AndersII (Senior) IP: Logged 2006-04-20 at 14:55
quote:
Sanna wrote:
Helt sikkert der er et par stykker dernede, der kan være meget arrogante eller afvisende, hvor man tænker om de dog ikke lærer om service på de skoler, de går på, og har man mulighed for det, og det ikke drejer sig om et problem opstået ved selve kassen, så er det bedste at finde en medarbejder på gulvet og ikke mens vedkommende sidder i kassen, hvor der måske er travlt. Men selvfølgelig bør servicen være ensartet og god uanset hvem, man tager fat i, det kan egentlig ikke være meningen at man skal komme igen en anden dag i venten på, at ens favorit medarbejdere er på arbejde ;)

Det er ALDRIG medarbejderens problem. Servicen er ledelsens problem, uanset hvad løsningen på problemet er.

Jeg har selv en fortid i kundeservicebranchen og det jeg oplevede i går og lignende tidligere situationer tyder desværre alt ALT for meget på resignation. De har enten ikke fået de værktøjer, der skal håndtere situationen eller også løber de imod muren når de prøver at gøre noget ved det.

Den omtalte kasseassistent skal selvfølgelig have en prioritering fra ledelsen og værktøjerne til at kunne udføre denne prioritering. Hvis der er lang kø (som der var i går), så skal det være iorden at stoppe op og undersøge sagen ELLER hun skal kunne ringe til en kollega som kommer ned og tager sig af sagen. Kun hvis man ikke har mulighed for en af de to ting ELLER ikke er blevet fortalt at hun kan gøre det, reagere man som hun gjorde. Med andre ord, det falder tilbage på ledelsen ligegyldigt hvad (selvfølgelig også hvis hun er blevet instrueret i at regere som hun gjorde).

Desuden kan man ikke henvende sig til personalet "på gulvet", hvis problemet opstår i kassen. SÅ kan man kun henvende sig til kasseassistenten.

| Quote Reply
Kristian (Bryggenet) IP: Logged 2006-04-20 at 18:55
Jeg synes også det er ganske tit at varemærkningen i forretningen ikke svarer til prisen der bliver slået ind ved kassen.

Men mht. varmeskabet så er jeg sluppet ganske uden men fra regelmæssigt at spise de lune frikadeller der ligger der - også selvom de er købt om aftenen. :)

icon Re: Re: Re: Brugsen

| Quote Reply
Sanna (Senior) IP: Logged 2006-04-21 at 00:14
quote:
AndersII wroteDet er ALDRIG medarbejderens problem. Servicen er ledelsens problem, uanset hvad løsningen på problemet er.

Det er jeg nu ikke helt enig i. Ledelsen er selvfølgelig hovedansvarlig for at dets medarbejdere har nogle værktøjer og hvilke, det er dén, der sætter den overordende dagsorden, og hvis ledelsen ikke lever op til sit ansvar, kan man ikke i længden drive en virksomhed. Og et evt. dårligt arbejdsklima eller manglende værktøjer fremmer ikke den enkelte medarbejders engagement, men almindelig venlighed og lidt indlevelsesevne burde ikke være noget man behøver at lære om eller få udstukket retningslinier fra ledelsen om, man har da lov til at tænke selv. Når man vælger at arbejde inden for servicebranchen burde det være en naturlighed at møde sine kunder med venlighed og høflighed, hvorfor ellers vælge dén branche, der jo i selve ordet fortæller hvad det drejer sig om, nemlig service. Jeg har selv en fortid inden for hotelbranchen, og det kan være et meget stressende job og ikke altid rimelige arbejdsvilkår, men man har selv et meget stort ansvar for at få arbejdsgangen til at forløbe godt og udvise service, du kan ikke alene lade det hvile på ledelsens skuldre, at den enkelte medarbejder ikke er service-minded, man kan godt udvise venlig service, selvom man ikke er i stand til at løse et problem på stedet, så må man have så meget indlevelsesevne i kundens situation, at man tilbyder at løse problemet senere eller være i stand til at overgive det til en anden, der kan.

Servicebranchen kræver enten folk der i forvejen er service-orienteret, eller i det mindste lærer at blive det via deres skoler, dernæst er det op til ledelsen at videregive nogle ordentlige retningslinier og sørge for at få det bedste ud af sine medarbejdere, sådan ser jeg i hvert fald på det. Men selv om de ting er i orden, kan du godt møde medarbejdere, der bare er arrogante af natur eller ligefrem mener at kundeservice ikke er deres bord, også ovre i Brugsen, og de har efter min mening valgt den forkerte branche, eller de skal i hvert fald have revideret deres opfattelse af, hvad service drejer sig om. Om den så skal komme fra ledelsen eller fra en skole, det er sådan set ligegyldigt, det er en generel mangel på forståelse for hvad service er, som de ikke har lært eller ikke besidder.

quote:
AndersII wroteDesuden kan man ikke henvende sig til personalet "på gulvet", hvis problemet opstår i kassen

Det mener jeg nu godt man kan, især hvis der er mega-travlt, så kan man gemme sin bon og komme igen en anden dag. Jeg opdager tit uregelmæssigheder, f.eks. manglende rabat, når jeg har betalt og er på vej ud af butikken; dér behøver jeg jo rent faktisk ikke henvende mig i kassen igen med det samme, hvis vi taler om en rabat på tre kroner, og køen er mega-lang og der er travlt... - opdager man det mens varen bliver slået ind, ja så skal kasseassisten selvfølgelig helst kunne takle det med det samme, men kan vedkommende ikke det, så kan de tre kroner måske vente til en anden dag... - men jeg skrev netop, hvis problemet ikke opstod ved selve kassen var det en bedre idé at fange en medarbejder på gulvet, det afhænger jo af problemet og af hvor mange penge man har i klemme. Du kan sagtens en anden dag fange en medarbejder på gulvet om en bon, der er forkert, og vedkommende enten skriver på den, så den går igennem ved kassen, når du når dertil, eller hvis du ikke skal handle, kan vedkommende gå hen og selv ordne det ved kassen, det har jeg da ofte oplevet. Men som en anden også skrev, det er ikke altid man kan fange en medarbejder. Og personligt kommer jeg hellere igen dagen efter, hvis jeg ikke får fat i den rigtige på gulvet, eller vedkommende ikke har tid, men jeg kommer også ret tit i Brugsen, så det er ikke altid jeg behøver at få løst et problem med det samme. Jeg er godt klar over ikke alle kommer der lige så tit, og uanset hvad, så er det da irriterende at man skal komme igen, jeg kan selv blive temmelig irriteret over det - og som jeg skrev synes jeg ikke det kan være meningen, at man skal komme igen en anden dag, for at få løst et evt. problem, men engang imellem er det nu det mest hensigtsmæssige for alle parter, hvis der er travlt.

Men de af jer der er utilfredse, synes jeg da skulle finde sammen og skrive en fælles klage, det bliver måske taget mere seriøst, hvis man er mange, end hvis man klager enkeltvis og især hvis mange fra samme område klager i fællesskab over den samme butik.

Og til Tim, der spørger, om ikke der også er noget godt ved Brugsen... - jo, det synes jeg da, der er. Medarbejdere kommer og går dernede, der er en konstant udskiftning, og engang imellem møder man bare én der overstråler dem alle. Som ikke har lært nogen steder, hvad service er, som ikke behøver en ledelse til at fortælle sig det, men som bare har det naturligt i sig, som altid møder en med venlighed og forståelse, ligegyldigt hvor travlt vedkommende har. Og jeg har ofte oplevet, at varer som plejer at være i sortimentet, men uvist af hvilke årsager pludselig er røget ud af bestillingslisten, er blevet bestilt hjem hurtigst muligt, når jeg har spurgt efter dem. Og det synes jeg godt man kunne sætte lidt pris på, istedet for kun at fokusere på alt det negative. Dermed ikke være sagt, at der ikke er ting, der kan og skal gøres bedre, synes bare at den/det der fortjener ros, også skal have det. Det er ikke alt sammen den rene elendighed.

[Edited by Sanna on 2006-04-21 at 02:39 GMT]

| Quote Reply
AndersII (Senior) IP: Logged 2006-04-21 at 09:53
Den reaktion, som de ansatte i Brugsen møder en med, når man har kritik, lugter langt væk af at de alligevel ikke kan gøre noget (f.eks. der er ikke mandskab nok til at kalde en ned til kassen for at hjælpe). I de tilfælde bliver uvenlighed en forsvarsmekanisme.

Men selv hvis du havde ret i at ledelsen stiller de rigtige værktøjer til rådighed, så er det stadig ledelsens ansvar og problem at deres medarbejdere ikke er høflige, ikke medarbejderen. For eksempel ved at sende dem på skole (jeg tvivler nu stærkt på at FDB sender nogen "på skole" for at lære kundebetjening) eller ultimativt af skille sig af med dem.

| Quote Reply
Sanna (Senior) IP: Logged 2006-04-21 at 15:09
quote:
AndersII wrote:Men selv hvis du havde ret i at ledelsen stiller de rigtige værktøjer til rådighed, så er det stadig ledelsens ansvar og problem at deres medarbejdere ikke er høflige, ikke medarbejderen. For eksempel ved at sende dem på skole (jeg tvivler nu stærkt på at FDB sender nogen "på skole" for at lære kundebetjening) eller ultimativt af skille sig af med dem.

- det kan vi slet ikke være uenige i. Som jeg hele tiden har givet udtryk for, må det være skolens opgave at lære deres elever om god kundeservice, og jeg går da ud fra at virksomhederne har noget at skulle have sagt vedr. hvad deres elever skal lære på en skole. Ellers må de oprette interne kurser. Og viser det sig at man har ansat en totalt service-uminded person, er det ledelsens opgave at fortælle vedkommende, at han/hun måske skal søge et andet erhverv.

quote:
AndersII wroteDen reaktion, som de ansatte i Brugsen møder en med, når man har kritik, lugter langt væk af at de alligevel ikke kan gøre noget (f.eks. der er ikke mandskab nok til at kalde en ned til kassen for at hjælpe). I de tilfælde bliver uvenlighed en forsvarsmekanisme.

- det er vi heller ikke uenige i, at en afvisende holdning kan blive en forsvarsmekanisme, hvis der f.eks. er underbemanding eller ledelsen er usynlig, men det er ikke altid årsagen til en afvisende medarbejder. Som ansat mange år inden for forskellige serviceerhverv ved jeg, at folk i sig selv kan have dén attitude, på trods af en god ledelse. Og i de tilfælde er det, at man måske skulle se sig om efter et andet erhverv eller ledelsen må tage konsekvensen og sende sine medarbejdere på kursus eller fyre dem.

Og så glemte jeg lige at nævne i det forrige, at jeg synes langt de fleste medarbejdere i Brugsen er søde og hjælpsomme, hvert fald dem jeg plejer at henvende mig til. Ydermere har jeg aldrig været ude for at der blev stillet spørgsmål ved min troværdighed, f.eks. at skulle bytte en vare uden bon... - jeg mener, varen kunne jeg ligeså godt have købt et andet sted eller i en anden Brugs, men det bliver der ikke stillet spørgsmål ved. Jeg har også kun været ude for ganske få gange, at en glemt rabat er blevet tjekket for sin rigtighed af helt nye medarbejdere, der ikke har kendt mig, ellers bliver jeg altid taget på ordet. Og det kræver måske nok at man har sin faste gang dernede, men det er vel heller ikke af det dårlige at støtte sit lokale erhvervsliv, på den måde har man også mere at skulle have sagt, end hvis man bare kommer en gang om måneden el. lign. Dermed ikke være sagt at man ikke kan kræve ordentlig service uanset hvor lidt eller meget man kommer, for selvfølgelig har man krav på dét, men det er alt andet lige nemmere at gebærde sig et sted hvor man kender personalet og de har et "tilhørsforhold" til deres kunder.

Når alt det er sagt, så mener jeg bestemt at Brugsen har problemer i hvert fald med nogle af sine medarbejdere, hvad det så end skyldes, og også med sine fejldisponeringer og manglende prissætning i kassesystemet - og i særdeleshed har de problemer med deres flaskeautomat, der er evigt i stykker. Jeg handler kun i Irma ca. en gang om måneden, selvom jeg gerne gjorde det oftere og savner vores gamle Irma, men der er som regel ikke de problemer, men nu kommer jeg der som sagt heller ikke særlig tit, så aner ikke hvor meget de egentlig går op i kundeservice og korrekt indtastede priser, men det virker OK.

[Edited by Sanna on 2006-04-21 at 18:28 GMT]

| Quote Reply
Sanna (Senior) IP: Logged 2006-06-07 at 19:20
I de sidste måneder har det været påfaldende så mange dagligvarer, der mangler i vores lokale Brugs og hver dag ser man tomme hylder flere steder og igennem længere tid... - det fik mig i dag til at spørge én af de ansatte dernede, og det lader til at ledelsen er mere eller mindre ikke-eksisterende, men at man forventer en løsning i løbet af en måneds tid. Det må vi så håbe kommer til at passe, for alle de tomme hylder virker meget forstemmende, det minder jo nærmest om en butik i rationeringstider...

[Edited by Sanna on 2006-06-07 at 19:50 GMT]

| Quote Reply
heineken (Member) IP: Logged 2006-09-02 at 22:41
For et par år tilbage syntes jeg egentlig at Brugsen var ok, men den er altså blevet klam. ELENDIGE grøntsager. Butikken bugener med tilbud op SLIK, SLIK, SLIK og sprut. Ikke at jeg er afholdsmand, men der mangler altså nogen kvalitet. Det er kvantitet fremfor kval. Butikken er simpelthen fyldt med for meget billigt lort og så bliver man ofte snydt pga mangl. opdat. kasseapp.

| Quote Reply
KimW (Senior) IP: Logged 2006-09-02 at 22:49
quote:
_mrj_ wrote:
Jeg undgår også al køb af kød i Superbrugsen på Njalsgade som de selv har udskåret eller hakket - det er simpelthen for ulækkert!
Har én gang købt kød der virkelig stank grimt da pakken blev åbnet, og en anden gang købt hakket kød der var fyldt med rester af sener og bensplinter.

Lidt sjovt når man ser at: http://www.danskeslagterier.dk/smcms/DetailOgFood/Detail/3_nomineringer_Slagt/Index.htm?ID=10264

(De 3 nomineringer til Slagterprisen 2006 er bl.a.:

Slagtermester Peter Steen Jensen, SuperBrugsen Islands Brygge, Njalsgade 27, København S )

| Quote Reply
Peter (Senior) IP: Logged 2006-09-03 at 00:03
quote:
KimW wrote:
quote:
_mrj_ wrote:

Lidt sjovt når man ser at: http://www.danskeslagterier.dk/smcms/DetailOgFood/Detail/3_nomineringer_Slagt/Index.htm?ID=10264

Slagtermester Peter Steen Jensen, SuperBrugsen Islands Brygge, Njalsgade 27, København S )

Han vandt faktisk også. Se
http://www.danskeslagterier.dk/smcms/DetailOgFood/Detail/Vinderen_Slagterpris/Index.htm?ID=10322
og
http://www.danskeslagterier.dk/smcms/DetailOgFood/Detail/Vinderen_Slagterpris/Vinder_Slagterpris06/Index.htm?ID=10323

| Quote Reply
cdn_bryggen (Member) IP: Logged 2006-09-03 at 11:25
At slagteren i Superbrugsen på Islands Brygge kan vinde branchens priser siger jo en hel del om, hvor sløjt det står til i branchen.

| Quote Reply
_mrj_ (Member) IP: Logged 2006-09-04 at 08:43
quote:
KimW wrote:

Ja, det stemmer jo ikke overens med mine oplevelser... Men nu står der jo faktisk i den artikel som du linker til, at bl.a. fars kommer fra et centralt slagteri, så det har Peter vel ingen indflydelse på.

| Quote Reply
Sanna (Senior) IP: Logged 2006-09-04 at 13:27
Jeg kan heller ikke genkende at kødkvaliteten skulle være så elendig, som I giver udtryk for, men nu køber jeg så heller ikke alverdens kød, dernede...

Nogle af grøntsags grupperne har jeg oplevet kan være af dårlig kvalitet i perioder, men ligefrem elendige kan jeg heller ikke genkende. Brugsens leverandører lever ikke altid op til forretningens egne kvalitetskrav, jeg har et par gange spurgt efter nogle dagligdags grøntsager, og fået den besked at de var i så dårlig stand, at man ikke havde villet aftage dem den dag.

[Edited by Sanna on 2006-09-04 at 13:30 GMT]

| Quote Reply
cdn_bryggen (Member) IP: Logged 2007-12-19 at 23:05
DR Kontant viste den 18. december et indslag om Superbrugsen i Njalsgade.

http://www.dr.dk/DR1/kontant/2007/12/18174152.htm

| Quote Reply
santac (Junior) IP: Logged 2007-12-22 at 09:04
Det er muligt at dette har været skrevet før, jeg kunne kun overskue at læse 75 % af teksten grundet den noget ustrukturede forumstruktur.

Superbrugsen på Njalsgade er hverken værre eller bedre end alle de andre butikker i deres segment.
De har markant større udvalg og mindre tendens til at være udsolgt end Fakta på Njalsgade, men det er også to forskellige segmenter.

Sammenlignes Superbrugsen i Njalsgade med de andre butikker i deres segment er der ikke den store forskel. Alle butikker laver fejl på deres boner og alle butikker har for gamle varer. Det er et brancheproblem. Ikke fordi det undskylder de mange gamle varer, som er et megaproblem, men det hjælper sandsynligvis ikke at gå andre steder hen.

Skriv svar

Debatforum : Fri debat : Brugsen
Not Logged In? Username: Password: Lost your password?