bryggenet

Debatforum : Fri debat : Havnebusserne sejler forbi Bryggen

Skriv svar

icon Havnebusserne sejler forbi Bryggen

| Quote Reply
AndersII (Senior) IP: Logged 2006-08-18 at 12:31
http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=471536

Havnebussernes rute forlænges sandsynligvis...til Kalvebod Brygge!

Hvor svært kan det være at sejle den korte distance over til os?

SÅ vidt jeg kan læse er årsagen til at de nu skal sejle over KB at bruge det som fjernparkeringsplads for Operaen. Men for pokker, så mange passasgerer kan det ikke skaffe, sammenlignet med det passagergrundlag, som Københavns tættest befolkede område kan give.

Det er kraft.... (host host) FOR DÅRLIGT det der...

icon Re: Havnebusserne sejler forbi Bryggen

| Quote Reply
nils (Member) IP: Logged 2006-08-29 at 19:52
tja, hvis de ikke vil tjene penge, så dem om det ;)
der er ellers plads til den lige nede ved siden af langebro, men måske har de bedømt, ligesom de nye gratisaviser har gjort, at KBH S. ikke har den nødvendige købekraft, og derfor sejler udenom...hehe

| Quote Reply
Bo Mortensen (Senior) IP: Logged 2006-08-31 at 01:24
De har nok vurderet at vi ikke skal have både en bro og en færge.

Som jeg ser havnebussen er det en gimmichk for turister, men jeg har altså ikke undersøgt hvor mange der bruger den som et reelt transportmiddel f.eks. til de kreative virksomheder/skoler på Holmen.

/Bo

icon Re: Re: Havnebusserne sejler forbi Bryggen

| Quote Reply
ck3537 (Junior) IP: Logged 2006-09-07 at 01:54
quote:
nils wrote:
tja, hvis de ikke vil tjene penge, så dem om det ;)
der er ellers plads til den lige nede ved siden af langebro, men måske har de bedømt, ligesom de nye gratisaviser har gjort, at KBH S. ikke har den nødvendige købekraft, og derfor sejler udenom...hehe

Meget meget mystisk, at vi ikke skal have gratisaviserne. Det kunne være de skulle kikke lidt på boligpriserne herude :-) Men vil langt hellere også, give 13 - 18 kr for en ordentlig avis (Berlinske, Politiken) end at få 3 aviser igennem døren, der alle sammen kopiere hinanden. Bare min mening!

icon Re: Re: Re: Havnebusserne sejler forbi Bryggen

| Quote Reply
Seindal (Bryggenet) IP: Logged 2006-09-07 at 10:05
quote:
ck3537 wrote:Meget meget mystisk, at vi ikke skal have gratisaviserne. Det kunne være de skulle kikke lidt på boligpriserne herude :-) Men vil langt hellere også, give 13 - 18 kr for en ordentlig avis (Berlinske, Politiken) end at få 3 aviser igennem døren, der alle sammen kopiere hinanden. Bare min mening!

Information har også lavet en gratis-avis der udkommer kl 15:15 på internettet - lige til at printe og læse på vejen hjem fra arbejde :-)

Der er sikkert mere kød på den end alle de andre gratisaviser tilsammen.

Se http://www.information.dk/15/

| Quote Reply
Melle (Member) IP: Logged 2007-07-29 at 01:48
Hvor meget der er i det, skal jeg ikke kunne sige. Og nyt er det heller ikke, men der tales da om endnu en havnebus og stop ved Bryggen

http://avisen.dk/popprint.aspx?postID=139611&appID=artikel

[Edited by Melle on 2007-07-29 at 01:48 GMT]

| Quote Reply
Bilingual (Junior) IP: Logged 2007-07-31 at 09:11
Det meget mærkeligt med den havnebus hvorfor man ikke forlængst har forlænget den til Islands brygge og videre til Fisketorvet,
Jeg kunne ihvertfald have brugt den meget da jeg skrev speciale på Diamanten :)

[Edited by Bilingual on 2007-07-31 at 09:11 GMT]

| Quote Reply
Melle (Member) IP: Logged 2009-08-09 at 10:41
Søndag den 16. starter der angiveligt en ny rute mellem Sluseholmen og Nyhavn, hvilken skulle få stop ved Bryggebroen. Hvorfor det ikke er revelant at stoppe ved Fisketorvet og f.eks. Langebro er for mig ikke ganske klart. Ej heller hvilke både de vil sejle med.

http://www.sluseholmen-online.dk/havnebus.html

| Quote Reply
Melle (Member) IP: Logged 2010-10-29 at 08:12
http://www.kk.dk/eDoc/%C3%98konomiudvalget/17-08-2010%2015.15.00/Referat/20-08-2010%2015.11.28/5669791.PDF

Godt nok fra august, men jeg ser det først nu. Efter nytår etableres der angiveligt ponton ved stoppestedet ved Bryggebroen, ligesom det bliver de tre rigtige havnebusser, der betjener den nu sammenhængende rute fra Sluseholmen til Nordre Toldbod. Hvorfor der ikke skal være et stop ved Langebro fatter jeg stadig ikke.

| Quote Reply
Amar (Junior) IP: Logged 2010-10-29 at 10:03
Måske fordi overborgmesteren og andre velhavere bor ved Bryggebroen og ikke ved Langebro? ;-)

Nej, det er selvfølgelig helt tilfældigt...

| Quote Reply
vjacob (Senior) IP: Logged 2016-10-29 at 11:22
Nu sejler Havnebussen ihvertfald forbi os... :)

| Quote Reply
vjacob (Senior) IP: Logged 2017-06-30 at 15:28
Nogen der ved hvordan det går med den underskriftsindsamling for et stoppested tættere på Langebro?

Synes jeg har set nogle underskrifsindsamlinger på Biblioteket og i Medborgerhuset... kender folk til en foreløbig optælling?

God weekend, Bryggeboere!

[Edited by vjacob on 2017-06-30 at 14:29 GMT]

Skriv svar

Debatforum : Fri debat : Havnebusserne sejler forbi Bryggen
Not Logged In? Username: Password: Lost your password?