bryggenet

Debatforum : Fri debat : Parkerings Licens

Skriv svar

icon Parkerings Licens

| Quote Reply
henrikbhansen (Junior) IP: Logged 2007-04-27 at 08:15
Hej

Jeg har erhvervet bil og i den forbildense ville jeg høre om der er der nogen der ved om man rent faktisk skal have en parkerings licens for at holde på islands brygge? Jeg har endnu ikke fundet skiltning som påkræver det. På Parkering kbh står der dog det er Blå Zone. I givet fald hvor får jeg skaffet mig en licens.

God weekend

MVH Henrik Hansen

icon Re: Parkerings Licens

| Quote Reply
Jacob (Member) IP: Logged 2007-04-27 at 12:47
Hvis du vil kunne parkere overalt på Bryggen, skal du have licens. Hvis du nøjes med de private gader (de gader, hvor der ikke er et Betalingszoneskilt), er det ikke nødvendigt.

| Quote Reply
benjamin (Senior) IP: Logged 2007-04-29 at 21:54
Okay, så de gader man frit har kunne parkere på, kan man stadig parkere på uden licens?

| Quote Reply
jesper.cp (Junior) IP: Logged 2007-05-22 at 19:38
Hvis ikke I allerede har modtaget et brev om ansøgning om beboerlicens, så skulle I tage at kontakte Parkering København, for det varer kun nogle få måneder, inden man skal have licens i hele området.

Mvh.
Jesper

| Quote Reply
Adam Bertelsen (Senior) IP: Logged 2007-05-26 at 17:52
Så vidt jeg kan se på gadekortet på parkering.dk så er der blå zone på hele Islands Brygge, og ikke længere private veje.

I øjeblikket er der 2 timers reglen og om ikke så længe begynder der at komme parkeringsautomater.

[Edited by Adam Bertelsen on 2007-05-26 at 16:53 GMT]

| Quote Reply
benjamin (Senior) IP: Logged 2007-05-27 at 01:22
Hmm... Ikke godt. Jeg har ingen bil, men låner bil i perioder. Det ser ud til, at jeg kommer i klemme med den nye ordning.

Lidt skod, hvis man skal have dårligere parkingsvilkår, fordi man ikke ejer en bil.

| Quote Reply
Browning (Junior) IP: Logged 2007-05-27 at 01:37
Enig, Jeg ejer ikke en bil, men lejer nogen gang. Jeg kan også konstatere at det er irriterende at min parkeringsmuligheder bliver begranset præcis fordi jeg ikke ejer en bil. Der må være flere der falder mellem bordene på samme måde. Jeg vil sagtens betale for en parkering licens men som jeg har forstået det så er man nødt til at angive en bilpladelicensnummer, og det kan man naturligvis ikke hvis man kun lejer biler.

| Quote Reply
KimW (Senior) IP: Logged 2007-05-28 at 17:59
Havde samme problem som både Browning og Benjamin.

Er derfor nu gået over til BryggeBil = ingen parkeringsproblemer (næsten)

icon Re: Re: Parkerings Licens

| Quote Reply
Adam Bertelsen (Senior) IP: Logged 2007-05-31 at 16:36
quote:
browning wrote:
Enig, Jeg ejer ikke en bil, men lejer nogen gang. Jeg kan også konstatere at det er irriterende at min parkeringsmuligheder bliver begranset præcis fordi jeg ikke ejer en bil. Der må være flere der falder mellem bordene på samme måde. Jeg vil sagtens betale for en parkering licens men som jeg har forstået det så er man nødt til at angive en bilpladelicensnummer, og det kan man naturligvis ikke hvis man kun lejer biler.

Jeg mener godt du kan få en beboerlicens til lejet bil, men det er selvf. kun praktisk hvis du lejer den for en længere periode da licensen går på registreringsnummeret. Se link:

http://www.parkering.dk/butikken/service/3/

quote:
benjamin wrote:
Hmm... Ikke godt. Jeg har ingen bil, men låner bil i perioder. Det ser ud til, at jeg kommer i klemme med den nye ordning.

Lidt skod, hvis man skal have dårligere parkingsvilkår, fordi man ikke ejer en bil.

Du kan godt få en såkaldt lånelicens:
http://www.parkering.dk/butikken/service/2/

Jeg har selv lige fået fat i sådan en, men man er stadig stillet betydeligt dårligere end hvis man er ejer af bilen. Af en eller anden grund så skal man betale mange gange mere end hvis bilen er indregistreret i ens navn (100kr pr måned mod 180kr pr år) og som om det ikke var slemt nok, så kan man kun få lånelicens for 4 mdr. om året.

Det giver ikke meget mening, at man skal stilles betydeligt dårligere bare fordi man låner en bil istedet for at være dens ejer. Man er jo stadig beboer i området og bør have ret til parkering på lige fod med andre beboere.

[Edited by Adam Bertelsen on 2007-05-31 at 16:10 GMT]

Skriv svar

Debatforum : Fri debat : Parkerings Licens
Not Logged In? Username: Password: Lost your password?