bryggenet

Debatforum : Fri debat : AB Njal/Saga

Skriv svar

icon AB Njal/Saga

| Quote Reply
svindk (Junior) IP: Logged 2007-05-17 at 10:43
Hej folkens...

Jeg følger også meget med i diskussionen omkring andelspriserne, da det ville få stor betydning for vores lille familie.

Mit spørgsmål går på om der er nogle af jer kyndige folk der ved hvad eksempelvis vores forenings andelspris pr. kvm max kan blive jf. den udregning der var i bryggebladet.

Efter som vi først har generalforsamling i november kunne det være interessant at høre nogle fra vores bestyrelses holdning til andelskronen såfremt de skulle læse med. Så vidt jeg husker blev stigningen til 6500 på kvm vedtaget med meget stort flertal til sidste generalforsamling, hvorfor det burde være muligt at få gennemført en væsentlig højere stigning.

På forhånd tak
Jesper

icon Re: AB Njal/Saga

| Quote Reply
AndersGN (Senior) IP: Logged 2007-05-19 at 16:04
Hej Jesper

Hvad andelskronen præcis kan blive afhænger af den enkelte forenings samlede økonomi, og herunder blandt andet hvilken type lån foreningen har, hvor meget foreningen skylder, hvilket andelskrone-indskud man opererede med i forbindelse med stiftelsen. Så det er svært for mig at sige, hvordan det er i NjalSaga.

Det vil nok kræve, at du snakker med bestyrelsen, og at de desuden frekventerer foreningens revisor.

Indtil videre tyder erfaringerne fra andre foreninger på Bryggen at kvadratmeterpriserne maksimalt kan komme til at ligge et sted omkring 15.000 kr. pr. kvadratmeter. Men som sagt afhænger det i høj grad af hvilket grundlag foreningen oprindelig blev stiftet på.

Uanset hvad, betyder de høje offentlige vurderinger, at alle andelsforeninger på Bryggen har mulighed for at vælge at lægge andelskrone-niveauaet et endog meget pænt stykke over niveauet fra stiftelsen, som for NjalSagas vedkommende skete i 2001. Men det afhænger jo helt af hvad generalforsamlingen måtte ønske.

vh.
AndersGN

icon Re: AB Njal/Saga

| Quote Reply
svindk (Junior) IP: Logged 2007-05-20 at 18:12
Jeg takker for det hurtige og uddybende svar :)

Jesper

Skriv svar

Debatforum : Fri debat : AB Njal/Saga
Not Logged In? Username: Password: Lost your password?