bryggenet

Debatforum : Fri debat : Valg af praktiserende læge

Skriv svar

icon Valg af praktiserende læge

| Quote Reply
Bo Mortensen (Senior) IP: Logged 2007-05-22 at 12:59
Jeg vil gerne skifte læge, da jeg ikke er tilfreds med min nuværende udbyder: Jørgen Hoppe, Under Elmene 7A.

Hvem bruger I derude af praktiserende læger, og hvordan er I tilfredse med lægen ?

Jeg ved godt at vurderingen af en læge er meget subjektiv og individuel, men alligevel håber jeg at få lidt input til at gøre et kvalificeret valg.

Mine behov er egentlig ganske enkle; Jeg er stærkt på vej mod de 40 år, og kommer til lægen en gang årligt eller sjældnere. - Men når jeg endelig møder op, er det med en liste/smørrebrødsseddel over småskavanker som lægen kan gå igang med fra ende til anden.

Jeg vil gerne vælge en praktiserende læge, der ikke er på vej til pension om et år eller to. Jeg har ingen præferencer for lægens køn, og han/hun behøver ikke have praksis på Bryggen, men gerne inden for 10 min. cykelafstand.

Lægelisten kan ses her: https://borgergis.kk.dk/laegeliste.htm og Læger på Bryggen står i sektionen "Vestamager".

mvh
Bo

icon Re: Valg af praktiserende læge

| Quote Reply
AndersGN (Senior) IP: Logged 2007-05-22 at 14:31
Min læge hedder Marianne Danneskiold-Samsøe, Amagerbrogade 17. Jeg bruger hende på samme måde som dig (altså et opsamlingsheat 1-2 gange årligt) og har ikke haft dårlige oplevelser i de snart 8-9 år jeg har haft hende. At hun i tilgift er dejlig bramfri og har lidt sort humor, gør det dejligt uhøjtideligt at gå til læge. Så hun anbefales herfra.

| Quote Reply
Bo Mortensen (Senior) IP: Logged 2007-05-23 at 10:36
Hej Anders

Tak for dit input. Det virker som et godt valg for mig, men desværre har Marianne Danneskiold-Samsøe lukket for tilgang af nye patienter.

Forslag fra andre Bryggenet-debattører er velkomne.

/Bo

| Quote Reply
RikkeD (Junior) IP: Logged 2007-05-23 at 21:31
Hej Bo. Vi har hele familien selv skiftet læge for ca. 1,5 år siden fordi vi var ret utilfredse med selv samme Jørgen Hoppe... Vi valgte Havnestadklinikken på Kigkurren - lædgerne hedder Lemche og Rosenstrand, og dem kan vi kun anbefale!

Hilsen Rikke

| Quote Reply
jokerdk (Member) IP: Logged 2007-05-23 at 23:28
Jeg har også havnestadsklnikken, og de kan KLART anbefales...

| Quote Reply
Bo Mortensen (Senior) IP: Logged 2007-05-24 at 14:55
Tak for jeres svar. Nu har jeg tilmeldt mig Havnestadsklinikken.

Til info. for andre der vil skifte læge: Det koster 155 kr. for et nyt sygesikringsbevis, og læseskiftet træder i kraft 14 dage efter betaling. Det kan ordnes med Dankort på Kommunens website hvis man har digital signatur.

/Bo

| Quote Reply
louisethorup (Junior) IP: Logged 2007-07-29 at 17:51
Hej. Jeg vil vildt gerne også skifte læge. Har forsøgt med Havneklinikken, men den var overtegnet. Har I nogle forslag til gode læger i området, det er ikke så vigtigt, at de er tæt på, bare de er gode.

| Quote Reply
louisethorup (Junior) IP: Logged 2007-07-29 at 17:53
...jeg mente Havnestadsklinikken. Er der nogen der kender Bent Nielsen?

| Quote Reply
kbpetersen (Senior) IP: Logged 2007-07-29 at 21:37
Bent Nielsen er en meget behagelig mand, der lytter til hvad man har at sige og er grundig med sine undersøgelser. Han er dog ikke ligefrem nogen grønskoling, idet han ifølge sundhed. dk er 66 år, så han går vel på pension om ca. 4 år. Så må vi jo se, hvem der kommer til den tid.

Skriv svar

Debatforum : Fri debat : Valg af praktiserende læge
Not Logged In? Username: Password: Lost your password?