bryggenet

Debatforum : Fri debat : Gaskomfur tilslutning

Skriv svar

icon Gaskomfur tilslutning

| Quote Reply
henrikbhansen (Junior) IP: Logged 2007-05-23 at 12:34
Hejsa

Jeg skal have tilsluttet et nyt gaskomfur, jeg er andelshaver i Njal AB. Jeg har ringet til den lokale VVS mand som sagde det koster under 10.000 hmm okay. det var lidt af en pris, hvad er under så?
jeg ville høre om der er nogle som ved om det rent faktisk går ind under ejendoms vedligeholdelse og få det tilsluttet, hvis ikke nogle som har en anelse om hvad det i givet fald koster. kunne forstå der var en del som skulle meldes til kbh kommune når man tilsluttede nyt komfur.

Mvh Birkedal

icon Re: Gaskomfur tilslutning

| Quote Reply
AndersGN (Senior) IP: Logged 2007-05-24 at 15:17
Det er ikke andelsforeningens ansvar. Så du skal selv betale.

10.000 lyder umiddelbart ret dyrt, synes jeg. Hvis jeg var dig, ville jeg ringe til VVS-manden igen (eller en anden) og bede ham komme ud og besigtige dit køkken. Så kan han enten komme med et fast pris-tilbud (typisk dyrere) eller give dig et mere præcist prisanslag.

| Quote Reply
Rasmus Jessop (Senior) IP: Logged 2007-05-24 at 19:38
Det med de 10.000 kan faktisk godt passe, idet der er kommet nye regler vedr gasinstallationer. Det er nu sådan at hvis der skal ændres på gasinstallationen i en lejlighed så skal hele den streng hvorpå lejligheden sidder "certificeres" og hvis der f.eks. er 10-12 lejlighder på en streng så kan det godt koste en lille klat skillinger

icon Re: Re: Gaskomfur tilslutning

| Quote Reply
Bo@mac (Junior) IP: Logged 2007-05-25 at 00:54
10000 er alt for meget jeg gav 2000 og det var med nye rør

quote:
rasmus jessop wrote:
Det med de 10.000 kan faktisk godt passe, idet der er kommet nye regler vedr gasinstallationer. Det er nu sådan at hvis der skal ændres på gasinstallationen i en lejlighed så skal hele den streng hvorpå lejligheden sidder "certificeres" og hvis der f.eks. er 10-12 lejlighder på en streng så kan det godt koste en lille klat skillinger

| Quote Reply
Kristian (Bryggenet) IP: Logged 2007-05-25 at 19:34
10.000 kroner er alt for meget. Men prisen kommer selvfølgelig an på hvor meget der skal laves om. Jeg fik skiftet og flyttet min gasmåler samt tilsluttet og justeret en koge-ø (eller hvad såden en nu hedder). Da jeg også fik lavet andet blikkenslagerarbejde i samme omgang er det svært at sige præcist, men jeg mener at huske at gasinstallationsdelen kostede ca. 4000 kroner.

På det tidspunkt (lidt over et år siden vil jeg tro) var det nu godt nok kun min del af installationen der skulle testes. Men KE testede installationen gratis.

[Edited by Kristian on 2007-05-25 at 18:34 GMT]

Skriv svar

Debatforum : Fri debat : Gaskomfur tilslutning
Not Logged In? Username: Password: Lost your password?