bryggenet

Debatforum : Fri debat : Reelle salgspriser?

Skriv svar

icon Reelle salgspriser?

| Quote Reply
AndersII (Senior) IP: Logged 2007-06-30 at 14:03
Nu når vi alle er blevet halv eller helmillionærer - på papiret, kunne det være interessant at se om andelskronerne holder i virkeligheden.

Så kender du til nogen salg, så skriv oplysningerne her, så vi andre kan få en fornemmelse af om de nye andelspriser holder:

Salgspris (og om den svarer til jeres andelskrone)
Andelsafgift
Antal kvadratmeter
Og også gerne attraktionsværdi (nyt køkken, bad, god udsigt og lignende)

icon Re: Reelle salgspriser?

| Quote Reply
Peter (Senior) IP: Logged 2007-06-30 at 17:12
Hvor mange hundrede salg vil du have oplysninger om, før du føler dig overbevist om det indlysende: at så længe ældre andele er billigere end tilsvarende ejerboliger, så vil de gå som varmt brød?

Det er højst i nybyggede andele, at der måske er behov for nedslag i prisen.

Du kunne derfor omvendt spørge, om der i de ældre ejendomme nogensinde har været behov for at give nedslag i maksimalprisen?

Eller du kan slå op på www.boligportal.dk og www.dba.dk og lede efter ældre andele på Islands Brygge. Du finder ikke mange, lige nu vistnok kun 1. (Der er til gengæld en del nybyggeri).

En ældre andel på Bryggen er stadig noget af det mest eftertragtede, der findes.

icon Re: Re: Reelle salgspriser?

| Quote Reply
AndersII (Senior) IP: Logged 2007-06-30 at 17:28
quote:
Peter wrote:
Hvor mange hundrede salg vil du have oplysninger om, før du føler dig overbevist om det indlysende: at så længe ældre andele er billigere end tilsvarende ejerboliger, så vil de gå som varmt brød?

Det er højst i nybyggede andele, at der måske er behov for nedslag i prisen.

Du kunne derfor omvendt spørge, om der i de ældre ejendomme nogensinde har været behov for at give nedslag i maksimalprisen?

Eller du kan slå op på www.boligportal.dk og www.dba.dk og lede efter ældre andele på Islands Brygge. Du finder ikke mange, lige nu vistnok kun 1. (Der er til gengæld en del nybyggeri).

En ældre andel på Bryggen er stadig noget af det mest eftertragtede, der findes.

Ok, ok :) Jeg tror nu du tager fejl af mig og en anden herinde. Jeg har ikke blandet mig i nogen debat om salgbarheden af lejligheder. Jeg spørger bare spørgende ud. Men det lyder da godt.

| Quote Reply
Peter (Senior) IP: Logged 2007-06-30 at 18:47
Jeg havde faktisk ikke blandet dig sammen med andre. Jeg undskylder hvis formuleringen kunne misforstås eller lød lidt hård. Det var ikke meningen. :-)

Jeg undrede mig bare lidt over "teknikken" i din undersøgelse, fordi jeg aldrig selv har hørt om nedslag på ældre andele på Bryggen. Og så tænkte jeg, at tråden let kunne komme til at blive meget meget lang hvis den skulle indeholde handler til maksimalpris. Og hvor mange bekræftelser ville være nok? Tråden ville omvendt blive meget kort, hvis den skulle indeholde handler med nedslag.

Men jo - Bryggen er stadig et fantastisk sted at bo - og derfor ingen grund til bekymring. :)

| Quote Reply
AndersII (Senior) IP: Logged 2007-07-01 at 13:45
Det er jeg da glad for at høre, da jeg er begyndt så småt at tænke over at flytte Korsør ;-) Man kan jo købe en tilsvarende lejlighed der kontant for indtægterne for ens lejlighed...

Jeg vil nu gerne stadig høre om oplevelser med salg. Hvis der kommer 100 (eller bare ti eller fem), som bekræfter at lejlighederne kan sælges til andelskronen uden at nogen har oplevet det modsatte, så er det da kun godt...

| Quote Reply
Peter (Senior) IP: Logged 2007-07-01 at 15:10
Det vil muligvis være nemmere, hvis du kontakter bestyrelsen i din andelsboligforening, der vil kunne bekræfte, at alt kan sælges til fuld pris. De skriver jo under på alle købsaftaler i din forening, og kender derfor til langt mere end 5 eller 10 handler.

| Quote Reply
AndersII (Senior) IP: Logged 2007-07-01 at 15:22
Ikke de sidste to måneder... Stigningen er jo lige sket.

| Quote Reply
Holm (Member) IP: Logged 2007-07-01 at 20:33
Skriv lige hvis du vil sælge

| Quote Reply
Rasmus Jessop (Senior) IP: Logged 2007-07-02 at 15:03
Jeg kan informere dig om at vi i B/S Isafjord har gennemført ca. 10 salg af andele til over en million siden vores generalforsamling i starten af marts.

De fleste er 2½ værelses lejligheder på 77 BBR m2 med 5-10 år gamle køkkener og bad. og en huslje på 2200 incl. varme, vand og stort bryggenet tv.

Og de bliver altid solgt til den maksimale andelsværdi + forbedringer

| Quote Reply
Jagd (Junior) IP: Logged 2007-07-02 at 17:38
I A/B bergthora har vi solgt omkring 10 lejlighed siden marts sidste år, alle til over ½ millioner kroner, og alle til maksimal pris.

| Quote Reply
AndersGN (Senior) IP: Logged 2007-07-02 at 19:04
I AB Njal, hvor jeg bor, er alle lejligheder så vidt jeg ved, blevet solgt til de øverste på ventelisterne og dermed til maks.priserne, siden vi satte andelskronen op til 10.500 pr kvm. Så heller ikke her er nogen gået ned i pris.

| Quote Reply
AndersII (Senior) IP: Logged 2007-07-03 at 00:24
Det er godt at høre...Tak for svarene :)

[Edited by AndersII on 2007-07-03 at 00:24 GMT]

| Quote Reply
AndersII (Senior) IP: Logged 2007-07-23 at 15:09
Nogen fået nyt erfaringsgrundlag efter den sidste måned salg?

| Quote Reply
AndersII (Senior) IP: Logged 2007-08-14 at 18:26
Nu er det lige op over med salget af min egen. Stadig ingen der har noget at sige...?

| Quote Reply
Jagd (Junior) IP: Logged 2007-08-27 at 13:52
Der er stadig udmærket gang i lejlighedsalget i AB bergthora. Så vidt jeg ved sælges der til maks pris.

Skriv svar

Debatforum : Fri debat : Reelle salgspriser?
Not Logged In? Username: Password: Lost your password?