bryggenet

Debatforum : Fri debat : Ny Bank

Skriv svar

icon Ny Bank

| Quote Reply
Tim Pedersen (Senior) IP: Logged 2008-04-02 at 21:48
Hej Derude

Jeg overvejer meget kraftigt at skifte til ny bank da vores nuværende (Danske Bank) har en helt uovertruffen dårlig kundeservice - og hvis kunderservicen svigter er der jo ingen anden grund til at have Danske Bank, da de vist ikke hører til de billigste.
Kan I foreslå nogle banker, hvor man slipper billigt med lånet og hvor der ikke er problemer med kundeservice? Takker.
Tim

icon Re: Ny Bank

| Quote Reply
adamarndt (Bryggenet) IP: Logged 2008-04-03 at 06:25
Flyttet til Fri Debat.

Adam Arndt
Medlem af Bryggenets tekniske udvalg

| Quote Reply
Susanne (Member) IP: Logged 2008-04-03 at 15:02
Danske Bank udmærker sig ved en forbløffende mangel på både kundeservice og rimelighed i al almindelighed.

Da jeg for et par år siden for første gang i mit liv skulle låne penge til en andelslejlighed gik jeg naturligvis først til Danske Bank, hvor jeg havde været kunde siden jeg kom vraltende med min spareugle som 7-årig.
Som en særlig trofast-kunde-gennem-30-år-gestus tilbød de mig lånet til en rente på 10,25% (4 år siden, da renten var lavest). Jeg spurgte i samtlige banker, men jeg KUNNE simpelthen ikke finde det dyrere andre steder, uanset om jeg stod på hovedet eller klædte mig meget, meget dårligt.

Summa Summarum jeg skiftede bank. Blandt dem, jeg godt kunne lide var:

Sydbank - god service, kontor tæt ved Bryggen og gode priser.
Amagerbanken er vist også god (ingen erfaring)
Basisbank, som jeg endte med. De er billige og to-the-point, her skal man ikke betale for al mulig ekstra "oplysningsservice", brochurer, tilbud om pensionsordninger og udenlandske kreditkort, som man alligevel aldrig får brug for etc etc. Men om man kan lide at de "kun" eksisterer på internet er en smagssag. Selv har jeg ingen brug for at betale for filialer, som jeg aldrig bruger. Og de er - i sagens natur - nødt til altid at være søde i telefonen (og det er de så også).

Prøv at indhente tilbud fra 4-5 banker. Find eventuelt inspiration på www.mybanker.dk, her kan du finde de banker, som har de laveste priser.

God jagt,
Susanne

| Quote Reply
Bo Mortensen (Senior) IP: Logged 2008-04-10 at 12:27
Kan kun tilslutte mig oplevelsen med Basisbank. Jeg har været kunde der i flere år og ikke haft problemer med dem overhovedet.

Som den anden skribent nævner, skal man gøre op med sig selv om man kan klare sig med en bank der ikke har filialer; hvor man f.eks. ikke har den samme bankrådgiver/sælger hver gang man ringer, at checks koster 5,50 kr. at indløse (porto), at banken ikke sælger kontant rejsevaluta (valuta er alligevel billigere i Forex) og at børnenes sparegrise ikke kan blive tømt for mønter i en tællemaskine.

At være kunde i en netbank kræver nogenlunde orden i økonomien, da overtræk og forhøjelse af f.eks. kassekredit kan være mere omstændigt når man ikke har et "personligt" forhold til personen på den anden side af telefonrøret.

Basisbank er begyndt at markedsføre avancerede opsparingsprodukter, som de reklamerer for på deres website samt i brev til kunderne, men de ringer ikke for at sælge varen.

Deres rentesatser er ikke længere allerbedst i landet, men stadig langt bedre for sammenlignelige kontotyper end Danske, Jyske, Nordea og hvad strøgbutikkerne nu ellers hedder.

/Bo

| Quote Reply
Rasmus Jessop (Senior) IP: Logged 2008-04-10 at 13:17
Sjovt nok, så vil jeg også fremhæve Basisbank, virkelig god service, gode priser og ingen gebyrjungle.

Skal det være en murstensbank med filialer, så er det Forstædernes Bank eller Jyske Bank. Forstædernes filial på amagerbrogade kender en del til bryggen og har god erfaring med andelslejligheder så det er nok et godt sted at starte.

Skriv svar

Debatforum : Fri debat : Ny Bank
Not Logged In? Username: Password: Lost your password?