bryggenet

Debatforum : Nyhedsarkiv : Tv-afstemning resultat

Skriv svar

icon Tv-afstemning resultat

| Quote Reply
jorgen (Bryggenet) IP: Logged 2008-04-29 at 07:06
Bryggenets Tv-udvalg har nu fået optalt afkrydsningerne på alle de indkomne radio/Tv-stemmesedler, de fleste stemmer er afgivet Online.
Se resultatet
Resultatet er kun tilgængelig i pdf-format.

Husk det er en vejledende afstemning, Repræsentantskabet vedtager den endelige kanalsammensætning den 27. maj 2008.

Tak til alle der deltaget i afstemningen.

Med venlig hilsen
Tv-udvalget og Bestyrelsen

Jørgen Riis <jorgen(a)bryggenet dk>
Medlem af Bryggenets bestyrelse

icon Re: Tv-afstemning resultat

| Quote Reply
Adam Bertelsen (Senior) IP: Logged 2008-04-29 at 16:56
Jeg går ud fra repræsentantskabet ikke vælger 2 danske "nyhedskanaler" ind, men istedet er fornuftige og nøjes med TV2 News eftersom DR Update er ret håbløs og ville være spild af en dyrbar kanalplads ;)

(og endda findes gratis på nettet!)

PS: Vil også gerne sige tak for det store arbejde fra de frivillige!

[Edited by Adam Bertelsen on 2008-04-29 at 17:29 GMT]

| Quote Reply
brygge1967 (Member) IP: Logged 2008-04-29 at 17:56
Først vil jeg sige tak for det store arbejde der er lagt i afstemningen.

Dernæste vil jeg give en kommentar til afstemningen.

Det er ret skræmmende at ingen kanaler, ud over danske, svenske, engelske og en enkelt norsk er valgt ind.
Hvad med tysk og fransk.
Tyskland er den største handels-partner som danmark har og leverer udemærket tv (ARD-ZDF) og er meget stærk på nyhedsudsendelser.
Fransk TV5 Europe leveret både dejlige film, kunst og kultur.

Er vi virkelig ikke intereseret i verden omkring os og vil vi kun have krimi, drama vold og sport...
Hvad med kultur og sprog... ??

Hvad siger I andre til dette ??

Henrik

icon Re: Re: Tv-afstemning resultat

| Quote Reply
Peter (Senior) IP: Logged 2008-04-29 at 21:06
quote:
brygge1967 wrote:
Hvad med tysk og fransk.
Tyskland er den største handels-partner som danmark har og leverer udemærket tv (ARD-ZDF) og er meget stærk på nyhedsudsendelser.
Fransk TV5 Europe leveret både dejlige film, kunst og kultur.

Bare rolig. Lige som i 2004 bøjer man sig nok gerne for de sprog/kultur-interesserede, der råber højest ;-)) Bemærk smiley!

Så det varer nok ikke længe før der skal findes 3-4 kanalpladser til spansk, tysk, fransk og især arabisk tv (som hele 16 Bryggenet-kunder=1% har stemt på).

At man kan se mange af disse udenlandske kanaler (inkl. Al Jazeera) ganske gratis på nettet, er nok et argument, der preller helt af:

http://wwitv.com
http://streamick.com
http://findinternettv.com

Jeg gætter derfor på, at man ignorerer den demokratiske afstemning, og fjerner disse kanaler:
- NRK 30%
- TV4+ 28%
- SBS Net 27%
- DR Update 27%

Man indsætter nok i stedet disse kanaler med flest stemmer blandt deres sprog, hvis ellers der bliver råbt højt nok:
+ Tysk ARD 14%
+ Fransk TV5 7%
+ Spansk TVE 7%
+ Al Jazeera 1%

Hvis man "tør", så undlader man Al Jazeera, og beholder en af de førstnævnte 4 kanaler. Men det tør man nok ikke. Det er jo politisk ukorrekt. ;-)

Eller måske er presset fra SBS-seerne så stort, at man ender med at investere i mere modtageudstyr, så både SBS-seerne og de 16 Al Jazeera-seere kan tilgodeses?

PS: Trods mit ordvalg kan jeg godt se en idé i at have tysk/fransk mv. i Bryggenet. Men hvor skal man stoppe? Hvor få stemmer skal en kanal have for at få en plads?

| Quote Reply
Tim Pedersen (Senior) IP: Logged 2008-04-29 at 21:44
tjaeh - nu du ligefrem spørger. Hvis det stod til mig havde vi hverken tyske, franske, spanske, arabiske, norske eller svenske kanaler - men sådan er vi jo så forskellige :)
Jeg er spændt på hvad der bliver besluttet - og takker også for arbejdet der er lagt i det.

| Quote Reply
Holm (Member) IP: Logged 2008-04-30 at 14:05
Som jeg kan se det er der vel ikke så meget at beslutte der er valgt 32 kanaler ind og det giver en fornuftig pakke til 240 kr om måneden hvilket må siges at være helt uhørt billigt. Tak for indsatsen til alle de frivillige. Og lad os så få noget ordenligt tv

| Quote Reply
3019603 (Junior) IP: Logged 2008-05-27 at 19:00
Hej alle min datter har fået lov at skrive et par linjer så her er Mathilde, 4.v.:
hej alle jeg håber på at vi for disney Channel det er den bedste kanal jeg kender og jeg ved at alle mine venner også gerne vil have den.
lige nu syntes jeg ikke så godt om nogle kanaler og jeg håber vildt på at vi for den .the voice kunne jeg også godt tænke mig

Skriv svar

Debatforum : Nyhedsarkiv : Tv-afstemning resultat
Not Logged In? Username: Password: Lost your password?