bryggenet

Debatforum : Fri debat : uansvarlig kørsel i leifsgade

Skriv svar

icon uansvarlig kørsel i leifsgade

| Quote Reply
B Børger (Junior) IP: Logged 2010-11-06 at 12:14
Hold da op hvor er det farligt at gå en tur, og skal over leifsgade fra bergthorasgade efter den nye legeplads og parkeringsanlæget er kommet...Biler og cykler suser gennem leifsgade i så høj fart uden hensynstagen til os på gåben..De kender åbenbart ikke færdselsreglerne, der er FULD STOP inden et fortov...
Hvorfor er der ikke sat skilte op med nedsætning af farten???
Skal der ske et uheld før billister og cyklister sætter farten ned??

icon Re: uansvarlig kørsel i leifsgade

| Quote Reply
larshansen (Junior) IP: Logged 2010-11-06 at 20:34
Hvor er det helt nøjagtigt, du siger der er FULD STOP ifølge færdselsloven???

| Quote Reply
B Børger (Junior) IP: Logged 2010-11-06 at 21:00
ved ik lige hvor du har fået dit kørekort...
Men der er Ubetinget vigepligt.

Ubetinget vigepligt vil sige, at man skal holde tilbage for al kørende trafik fra begge sider.

jeg henviser til dette link...
http://www.dk-u.dk/dku/teori2/alment.htm

| Quote Reply
larshansen (Junior) IP: Logged 2010-11-06 at 22:16
Jeg har da heldigvis fået mit kørekort et andet sted end dig, du gamle, for du roder da godt nok rundt i begreber og tekster. Der står jo ikke noget om FULD STOP i din link, og nu skriver du så om at man skal holde tilbage for KØRENDE trafik. Jeg troede, du beklagede dig som fodgænger? Hvad mener du egentlig?

| Quote Reply
B Børger (Junior) IP: Logged 2010-11-07 at 09:03
Hva mener du med gammel?
Og hvis jeg var, behøver du ikke at genere alderdommen.
Jo, jeg beklager mig skam som fodgænger. Og os fodgængere er nød til at komme ind under den kategori der er i linket, for ellers var vi blevet kørt ned. Men det hele handler jo om at at billister og cyklister ikke overholder de regler der er når de møder et fortov. Jeg vil bare gerne at der bliver vist hensyn til os gående. Du skulle selv prøve at gå en tur derovre om dagen og opleve den trafik der er og hvordan de kører. Det er hensynsløs trafik...

| Quote Reply
larshansen (Junior) IP: Logged 2010-11-07 at 22:37
Du har jo helt ret. Og som min kørelærer sagde, at hvis vi alle bare overholdte færdselslovens § 3, kunne vi undvære alle de andre regler: "Trafikanter skal optræde hensynsfuldt og udvise agtpågivenhed, så at der ikke opstår fare eller forvoldes skade eller ulempe for andre, og således at færdslen ikke unødigt hindres eller forstyrres. Der skal også vises hensyn over for dem, der bor eller opholder sig ved vejen"

| Quote Reply
B Børger (Junior) IP: Logged 2010-11-08 at 12:17
Lige nøjagtigt.. så sent som i aftes kom der en taxi med utrolig høj fart og skulle gennem leifsgade. Jeg tør ikke sende børn alene på legepladsen...
Man kunne da også bare sætte nogle store skilte op, så farten kom ned.
Man har jo lov at håbe på at kørelsen bliver bedre...

Skriv svar

Debatforum : Fri debat : uansvarlig kørsel i leifsgade
Not Logged In? Username: Password: Lost your password?