bryggenet

Debatforum : Nyhedsarkiv : Ustabil internetforbindelse

Skriv svar

icon Ustabil internetforbindelse

| Quote Reply
marker (Bryggenet) IP: Logged 2014-04-05 at 16:58
Lørdag eftermiddag 5. april var Bryggenets internetforbindelse ustabil. Ustabiliteten skyldes problemer hos udbyderen ComX, og skyldes ikke problemer internt i Bryggenet. Problemerne varede ca halv anden time fra ca 14.40.
Opdatering[2014-04-06 10:46]: Der opleves igen ustabilitet, som skyldes problemer i corenetværket hos ComX.
Opdatering[2014-04-06 20:31]: ComX meddelte kl. 18.16, at fejlen er fundet og skulle være udbedret.

[Edited by marker on 2014-04-06 at 10:39 GMT]

[Edited by adamarndt on 2014-04-06 at 19:24 GMT]

____________________________
Per Marker Mortensen
<marker@bryggenet.dk>
Medlem af Bryggenets tekniske udvalg

icon Re: Ustabil internetforbindelse

| Quote Reply
Volkan2055 (Junior) IP: Logged 2014-04-06 at 13:27
Kan vi ikke få en anden udbyder? Det er ikke acceptable at en reaktionstid på flere timer på en dag hvor alle er hjemme og har brug for nettet...

Årsagen er nok undskyldning... Hvornår bliver det fixet ?

[Edited by Volkan2055 on 2014-04-06 at 12:28 GMT]

icon Re: Ustabil internetforbindelse

| Quote Reply
DiscoTK (Junior) IP: Logged 2014-04-06 at 14:24
Når det er kernen i deres Netværk der er defekt, er det desværre ikke bare en ledning som er faldet ud. Det tager desværre tid og kan nemlig tage meget lang tid.

Det kan være et hoved fiber kabel som er blevet ødelagt. Lad os sige nogen har gravet det over i et hul til et skilt or something. Så skal de grave minimum 5 meter op, så de kan skifte det stykke fiber. Men det kræver Københavns kommunes tilladelse. Så det kan tage lang tid.

Det kan også være leveringsstationen som er gået i stykker, så kan det være en masse komponenter som skal skiftes og man skifter jo ikke bare det hele, da det er meget dyrt. Så det er trail and error, hvor man stille og roligt prøver sig frem.

De arbejder nok på højtryk for at rette fejlen. Vi må give dem noget tid, det er selvfølgelig træls, men det er hvad det er.

Hvem ville du egentlig skifte til som anden udbyder, som kan tilbyde det samme til den pris. Let's face it, de er billigere end alle andre levenrandører der findes i Danmark.

icon Re: Ustabil internetforbindelse

| Quote Reply
Peter S (Junior) IP: Logged 2014-04-06 at 14:36
Det er "lidt" ironisk, at netop Bryggenet nu er på TDCs hænder, både med TV og internet, når det vel var en af de ting hele projektet i sin tid blev startet op på at for at undgå?

icon Re: Ustabil internetforbindelse

| Quote Reply
Volkan2055 (Junior) IP: Logged 2014-04-06 at 16:06
Jamen vi køber "online altid"... Hvilken er varen vi betaler for Fra en "proff" leverandør som forventes har specielle i at få leveret varen de sælger...

Næppe bliver forsinket betaling fra vores side accepteret med forståelse af vores undskyldninger...

Kommer der så en refundering af beløbet vi betaler ?

[Edited by Volkan2055 on 2014-04-06 at 15:08 GMT]

icon Re: Ustabil internetforbindelse

| Quote Reply
DiscoTK (Junior) IP: Logged 2014-04-06 at 16:21
Jo det er trist nettet går, men der kan ske fejl. Straks flyver folk op og råber og skriger de ikke ønsker at betale, TDC bla bla... Alle teleselskaber i Danmark skal først udbetale kompentation efter 3 dages fejl, så det kommer nok ikke til at ske. :)

At TDC har opkøbt ComX har intet med fejlen at gøre. Det eneste der er sket, er at Dansk KabelTV har overtaget regningerne. Man ændre jo ikke på systemet bare fordi de skifter ejer. :)

Bryggenet blev med garanti dannet med ideen om at det ikke skulle styres at monopol marked. Men hvis Monopol virksomheden kan give os det vi skal bruge til billig penge, er det så ikke ligegyldig hvem vi er hos? Jeg ville flye lige ud af butikken, hvis ændret til Stofa/Waoo.

Som i nok har bemærket så er jeg fortaler for TDC's net. Jeg har glimrende LTE dækning, så telefonerne virker, selvom nettet er gået. Plus min arbejdsplads forbindelse også virker, som kommer via TDC Bredbånd.

icon Re: Ustabil internetforbindelse

| Quote Reply
adamarndt (Bryggenet) IP: Logged 2014-04-08 at 09:12
ComX udsendte i går kl. 13 den nedenstående meddelelse:
quote:
Lørdag den 3. april og søndag den 4. april oplevede ComX kunder ustabile forbindelser og manglende signal på både Internet, Telefoni og Bredbånds-TV.

Vi satte i den forbindelse alt tilgængeligt mandskab ind, for at løse fejlene. Vi konstaterede i løbet af søndag eftermiddag, at problemerne skyldtes en fejl på vores centrale platform. Vi kunne herefter løse fejlen og alle tjenester kører nu igen.

Desværre betød fejlen, at der under nedbruddet, var problemer med at komme igennem til ComX kundeservice.

Vi beklager den manglende information
Vi har nu gjort status over fejlen og det, som den har betydet for dig som kunde. Særligt erkender vi, at vores kommunikation til dig under nedbruddet, ikke var god nok - og det vil vi gerne undskylde.

Ud over (naturligvis) at sikre, at selve netværksfejlen ikke opstår igen, er vi derfor straks gået i gang med at gennemgå vores kommunikation, så vi fremadrettet bliver bedre og hurtigere, til at holde dig opdateret, hvis der opstår nedbrud.

Vi beklager meget de gener det har forårsaget.

Med venlig hilsen
ComX

Beskeden skulle være sendt direkte til alle brugere, som har angivet en mail-adresse på www.comxnet.dk og som ikke direkte har frabedt sig kontakt fra ComX.

____________________________
Med venlig hilsen

Adam Arndt
Medlem af Bryggenets tekniske udvalg

Skriv svar

Debatforum : Nyhedsarkiv : Ustabil internetforbindelse
Not Logged In? Username: Password: Lost your password?