bryggenet

Debatforum : Internet : Udfald på nettet

Skriv svar

icon Udfald på nettet

| Quote Reply
Tim Pedersen (Senior) IP: Logged 2015-12-22 at 19:47
Er det kun mig der ind imellem oplever udfald på nettet af et minuts varighed, nogle gange flere. Og hvad kan fejlen være?

icon Re: Udfald på nettet

| Quote Reply
larshansen (Junior) IP: Logged 2015-12-28 at 15:47
Det sker også hos mig i AB Gunløg.

| Quote Reply
benjamin (Senior) IP: Logged 2015-12-28 at 17:06
Jeg får "dns probe finished bad config" på alt andet end bryggenet.dk.

| Quote Reply
droid (Member) IP: Logged 2015-12-28 at 17:07
Også her i Gullfoss

Jeg har tidligere (den gang der var massive problemer på nettet) forsøgt at fejlmelde hos ComX men de har aldrig taget mine henvendelser seriøst (ingen andre henvendelser så det måtte være mit udstyr, påstod de), så jeg tror heller ikke at de tager det seriøst hvis jeg ringer denne gang.

Mvh

| Quote Reply
flatus (Senior) IP: Logged 2015-12-29 at 14:15
Samme problemer i Bergthora.

| Quote Reply
bs-langebro (Junior) IP: Logged 2016-03-02 at 15:10
Hej. Nej det sker også i AB Langebro. Jeg har kørt 10 test med Dansk Kabel TV test programog det tyder på, at der med mellemrum er udfald på forbindelse. Det høres ofte når der streames musik. Jeg har også været i kontakt med naboerne, hvor den ene side i opgaven oplever problemer. Jeg har i lang tid været i dialog med Dansk Kabel TV, men det sker ikke en dyt.Har igen d.d.rykket for en tekniker.

| Quote Reply
BrittaP (Senior) IP: Logged 2016-03-03 at 08:03
Jeg oplevede også masser af huller i går d. 2/3. Genstart af router hjalp ikke, så det var ikke nogen udsøgt fornøjelse at bruge min chromecast dongle.

A/B Njall/SagaA

[Edited by BrittaP on 2016-03-03 at 07:04 GMT]

| Quote Reply
adamarndt (Bryggenet) IP: Logged 2016-03-04 at 04:18
Bryggenet har fulgt op på denne tråd ved at bede Dansk Kabel TV om at se på sagen, og vi har fået denne forklaring fra dem om problemet med "dns probe finished bad config":

quote:

Det skal siges, at vi i Kundeservice altid forsøger at give kunderne den bedste vejledning, og i tilfælde som dette, hvor flere kunder påstår fejlen opstår i Chrome browseren, vil kundeservice som regel ikke kunne tage fejlen videre, da fejlen i så fald er af lokal oprindelse. Kunden vil selvfølgelig blive tilbudt nogle alternativer, eller nogle forslag til hvordan de kan agere efter samtalen afsluttes.

Hvis fejlen lå i vores DNS servere, kan man påvise fejlen ved at skifte DNS serverne (evt. Google DNS: 8.8.8.8 / 8.8.4.4), hvis fejlen varer ved, er fejlen lokal. Dette bliver selvfølgelig også kontrolleret af vores supportere, hvis vi har mistanke om fejl på DNS serverne.

Lige netop Chrome afgiver nogle fejlbeskeder, som får den mindre erfarne bruger kan virke som en fejl i netværket eller dets lignende. Det skal dog påpeges, at fejlene som regel kan have noget at gøre med computerens, routerens, eller browserens tilstand.

· Løsningen på fejlen vil typisk være genstart af lokalt udstyr, heriblandt router og computer. Hvis kunderne benytter ADblock filtre, Disconnect (https://chrome.google.com/webstore/detail/disconnect/jeoacafpbcihiomhlakheieifhpjdfeo), eller SafeSearch filtre til at navigere rundt på nettet, bør disse også forsøges deaktiveret.
Et plugin såsom Disconnect (findes mange alternativer), vil hente en liste af proxy adresser, og tilgå hjemmesiden via denne proxy. Dette betyder at man er afhængig af at proxy listen (proxy IP adressen) har en OK forbindelse, man kan derfor få en længere svartid, og nogle gange ingen forbindelse hvis proxy'en halter lidt.
· Ydermere kan computerens lokale DNS cache blive fyldt op med snavs, man kan forsøge at nulstille denne cache, og dermed få frisk data indlæst. Dette kan gøres på flere måder, én metode er ikke altid nok.
· Chrome browserens historik og formularer bør også nulstilles, hvis man oplever fejl i denne.
· Andre årsager, såsom fejl i hardware, driver eller software på PC'en kan også forekomme, men vil typisk være mere sjældne.

Hvis man læser artiklen på denne hjemmeside: http://www.pcappspot.com/dns-probe-finished-bad-config-error-fixed/ kan man finde nærmere info omkring ovenstående, artiklen beskriver mange af de mulige fejl og tilmed også hvordan de løses.

Da det ikke er alle, der har postet i denne tråd, der eksplicit skriver, at I oplever den samme fejl, kan der evt. være andre årsager til jeres oplevelser, men der er ikke konstateret generelle fejl i netværket, så jeg vil klart anbefale jer at starte fejlsøgningen i jeres eget udstyr ved at tilslutte en computer direkte til Bryggenetstikket med et netværkskabel. Hvis det hjælper, er problemet helt sikkert lokalt. Prøv helst med et andet netværkskabel end det, du normalt bruger til din router, for så kan kablet også elimineres fra listen af fejlkilder.
Hvis det ikke hjælper, er der en større sandsynlighed for, at fejlen ligger hos Bryggenet, så i det tilfælde bør du kontakte Kundeservice.

Adam Arndt
Medlem af Bryggenets tekniske udvalg

Skriv svar

Debatforum : Internet : Udfald på nettet
Not Logged In? Username: Password: Lost your password?