bryggenet

Debatforum : Internet : Ingen indgående forbindelser?

Skriv svar

icon Ingen indgående forbindelser?

| Quote Reply
abefar (Junior) IP: Logged 2018-11-04 at 00:38
Jeg har forsøgt at få hul igennem udefra til en maskine på Bryggenet, men uden held. Der lader slet ikke til at være noget som får lov til at slippe igennem, andet end ICMP echo requests.
Har Bryggenet en firewall med et kontrolpanel hvor portene skal åbnes? Jeg synes at jeg har været hele selvbetjening.arrownet.dk igennem, men kan ikke finde andre sikkerhedsrelaterede ting end antivirus-abonnementet.
Eller kan det tænkes at være en lokal firewall/router i bygningen som er miskonfigureret? (Egilsgade 28)

Jeg har forsøgt mig med port 22, 8080 og forskellige TCP/UDP porte mellem 50000 og 65000, og fra flere forskellige enheder.
Jeg har også prøvet at tilknytte en fast offentlig IP, men uden at det gjorde nogen forskel - bortset fra at IP'en ændrede sig.

[Edited by abefar on 2018-11-03 at 23:44 GMT]

icon Re: WIFI sammenlagt

| Quote Reply
xcababz (Junior) IP: Logged 2018-11-05 at 09:49
Jeg mener at have været inde på en side og aktivere "selvstyring" og herefter vælge hvilken port jeg ønsker åben indgående.

... og så åbne i mine egne systemer.

icon Re: Ingen indgående forbindelser?

| Quote Reply
abefar (Junior) IP: Logged 2018-11-13 at 17:47
Tak, jeg fandt frem til den omtalte side med hjælp fra DKTVs kundeservice: https://reg.danskkabeltv.dk/
Underligt at den ikke bliver nævnt med et ord på deres selvbetjeningsportal.

Default er alle TCP/UDP porte blokeret, men firewallen kan deaktiveres derinde med et enkelt klik.

| Quote Reply
xcababz (Junior) IP: Logged 2018-11-17 at 03:14
De har ændret det en del, før kunne man vælge porte. Nu er det enten eller, hvilket ikke gør så meget.

| Quote Reply
droid (Member) IP: Logged 2018-11-18 at 12:21
Det virker lidt forvirrende.

Jeg har åben firewall og kan opnå forbindelse udefra, men har ikke fast ip, som ellers på den side er krævet for at lave ændringer i firewallen, herunder at åbne for firewallen :/

Jeg er ret sikker på at det tidligere ikke var påkrævet at have fast ip for at åbne firewallen.

Hvordan lukker jeg for firewallen?

Kan Bryggenet give en status på hvad der er muligt og hvad der kræves?

Mvh

[Edited by droid on 2018-11-18 at 12:21 GMT]

| Quote Reply
xcababz (Junior) IP: Logged 2018-11-20 at 01:08
I følge udbyder burde du ikke kunne åbne FW uden at have en fast IP. Jeg måtte selv ind og anmode om en fast IP grundet skift til nyt udstyr. De ændrede så i deres opsætning så jeg beholdte min eksisterende blot på nyt udstyr.

| Quote Reply
droid (Member) IP: Logged 2018-11-20 at 11:22
Ok.

Det er nok ikke længere muligt at åbne uden at have fast ip men sådan var det vist ikke tidligere. Nu hvor jeg så ikke har fast ip kan jeg så ikke lukke.

Hmmmm :/

Mvh

Skriv svar

Debatforum : Internet : Ingen indgående forbindelser?
Not Logged In? Username: Password: Lost your password?