bryggenet

Debatforum : Internet : Betaling ved sammenlagt lejlighed

Skriv svar

icon Betaling ved sammenlagt lejlighed

| Quote Reply
Tim Pedersen (Senior) IP: Logged 2019-03-04 at 09:03
Hej. Tidligere har det været muligt, at betale et abonnement for internet i sammenlagt lejlighed. Er dette stadig muligt med Bolig:net?

icon Re: Betaling ved sammenlagt lejlighed

| Quote Reply
adamarndt (Bryggenet) IP: Logged 2019-03-04 at 22:26
Ja.

Adam Arndt
Medlem af Bryggenets tekniske udvalg

| Quote Reply
Tim Pedersen (Senior) IP: Logged 2019-03-05 at 02:52
Tak for svar Adam. Jeg skal lige være sikker på, at jeg har forstået det rigtigt. Det er muligt at have internet i begge stik og kun betale for ét abonnement? Ved du, hvordan man får det til at virke? Jeg har nu internet i det ene og ikke i det andet, idet det forudsætter, at jeg opretter et andet abonnement. På forhånd tak.

| Quote Reply
adamarndt (Bryggenet) IP: Logged 2019-03-06 at 14:20
Vi er i gang med at afklare betalingen med bolig:net.

Du skal kontakte kundeservice (hos bolig:net) for at "sammenkoble" dine to stik.

Adam Arndt

| Quote Reply
Dideriksen (Junior) IP: Logged 2019-03-07 at 08:14
Bolig:net har lige kontaktet mig og fortalt at den sammenlægning som de udførte i går - nu koster kr. 300.

Fin service i går, men mærkeligt efterfølgende at modtage en opkrævning som ikke var del af aftalen i går?

| Quote Reply
Tim Pedersen (Senior) IP: Logged 2019-03-07 at 09:14
Jeg synes netop jeg fik oplyst 400 kr. Jeg kigger lige efter, når opkrævningen kommer. Mvh. Tim

| Quote Reply
adamarndt (Bryggenet) IP: Logged 2019-03-08 at 04:20
Bryggenet aftalte i går med bolig:net, at de må opkræve 300 kr. i engangsbeløb for at koble de to stik i en sammenlagt lejlighed sammen.

Adam Arndt

| Quote Reply
optimisten (Junior) IP: Logged 2019-03-13 at 08:17
Kære Bryggenet
Jeg bor også i en sammenlagt lejlighed og har siden 2003 kunnet anvende begge internetstik. Lejligheden er i to plan, og i visse situationer har min router stået i den nederste lejlighed og i andre anvendelsessammenhænge den øverste. Nu viser det sig også, at jeg skal betale 300 kr for at kunne anvende begge stik. Mit spørgsmål til jer går derfor dels på, hvorfor jeg skal betale et ekstra gebyr for en service, som jeg altid har haft? Jeg har i alle årene betalt et dobbelt månedligt gebyr til Bryggenet dvs. 70 kr. Dette beløb går vel til afsæt til vedligeholdelser af Bryggenets udstyr. Hvis jeg så vælger ikke at anvende det ene tilslutningsstik i den dobbelte lejlighed, skal jeg vel heller ikke betale dobbelt månedligt gebyr til Bryggenet. Eller kan I venligst dokumentere for, hvorfor jeg så skal betale den dobbelte månedlige afgift til jer, når jeg ikke anvender ledningsnettet i den ene lejlighed.

| Quote Reply
adamarndt (Bryggenet) IP: Logged 2019-03-13 at 08:37
Hej Optimist

De 70 kr. opkræves ikke af Bryggenet men af din boligforening. Det er ikke et beløb, vi kan genkende, så du må spørge dem om, hvad det dækker over.

Grunden til gebyret for åbning af "det andet" stik i sammenlagte lejligheder er, at der med leverandørskiftet til bolig:net også ændres metode for håndtering af, hvilke stik, der er åbne, og i den forbindelse er der en manuel arbejdsindsats involveret i at koble de to stik sammen i en sammenlagt lejlighed. Det er dette arbejde, der dækkes af gebyret.

Adam Arndt

| Quote Reply
optimisten (Junior) IP: Logged 2019-03-13 at 10:24
Hej Adam
Jeg må sige, at jeg har lidt svært ved at forstå dit svar. Du skriver, at der er en manuel arbejdsindsats ved at forbinde de to stik/lejligheder. Arbejdsindsatsen må vel enten foregå hos Bolignet eller i et krydsfelt i min andelsboligforening. I det sidste tilfælde har jeg svært ved at forestille mig, at der i går er taget en tekniker fra Bolignet ud i min andelsboligforening for at afkoble forbindelsen mellem de to lejligheder, for så at tage herud igen og sammenkoble dem, hvis jeg indbetaler 300 kr. Det vil simpelthen ikke give mening! Så den manuelle indsats, som du taler om, må vel være at forbinde de to stik ude hos Bolignet på en computer. Skal en sådan handling virkelig koste 300 kr? Det er en ydelse, jeg bliver nødt til at betale for, som kun bringer mig op i samme status, som jeg havde for to dag siden. Hvorfor har I ikke forhandlet om, at denne manuelle handling - at forbinde stikkene på sammenlagte lejligheder - selvfølgelig var en del af den generelle aftale med Bolignet? Det kan vel ikke komme bag på jer? Med hensyn til mit månedlige gebyr til Bryggenet som jeg betaler som tillæg til min boligafgift, så undrer det mig, at du ikke kender noget til det. I tilfælde af udskiftning af Bryggenets udstyr i de enkelte boligforeninger, bliver disse midler - i samarbejde med andelsboligforeningernes bestyrelser - frigivet til dækning af udgifterne til fornyelser. Eller kan du oplyse mig om andet?

| Quote Reply
adamarndt (Bryggenet) IP: Logged 2019-03-14 at 06:42
Hej NN

Jeg ønsker ikke at diskutere indgående med dig i denne debattråd, men kan sige, at Bryggenets bestyrelse og jeg har forhandlet kontrakten med bolig:net så godt som vi kunne med de kompetencer og ressourcer, vi har. Gebyret er accepteret ud fra en betragtning om, at det er rimeligt, at bolig:net får betaling for det arbejde, de skal udføre og at det tilsvarende er rimeligt, at I, der får fordel af det arbejde, betaler for det.

Det beløb, du bliver opkrævet under navnet Bryggenet har som sagt ikke direkte noget med os at gøre, det er fastsat og opkræves af din boligforening. Det eneste, der betales til Bryggenet, er medlemskontingentet på 20 kr/md. pr. lejlighed (ikke dobbelt for sammenlagte) som går til foreningens løbende udgifter som el, forsikringer, kontorartikler mv.
Din beskrivelse af procedurerne for udskiftning af Bryggenets udstyr er helt forkert.

Adam Arndt

Skriv svar

Debatforum : Internet : Betaling ved sammenlagt lejlighed
Not Logged In? Username: Password: Lost your password?