bryggenet

Debatforum : Internet : Besværligt at fejlmelde

Skriv svar

icon Besværligt at fejlmelde

| Quote Reply
benjamin (Senior) IP: Logged 2019-12-30 at 12:02
Hej, jeg har ustabilt internet og prøver at fejlmelde til bolignet. Jeg får at vide at jeg skal lave en speciel test, kablet uden om router, og sende resultaterne til dem. Kan det være rigtigt at jeg skal have så meget besvær før de vil tage imod min fejlmelding? Jeg har gjort det de andre gange jeg har fejlmeldt, men det er jo altid hos dem problemerne er, så nu er jeg lidt træt af det...

icon Re: Besværligt at fejlmelde

| Quote Reply
adamarndt (Bryggenet) IP: Logged 2019-12-30 at 14:42
Da langt de fleste indmeldte internet-problemer (over 90%) i virkeligheden handler om beboernes wifi, så er det helt fornuftigt at fejlsøge direkte på internetforbindelsen før bolignet bruger over 500 kr. på at sende en tekniker ud til din adresse.

Det virker på ingen måde urimeligt på mig, at de prøver at hjælpe dig til at få slået fast, om problemet er i vores netværk eller i dit eget. Hvis du allerede havde gennemført test som kunne afgøre det, så bør de naturligvis lytte til det, men da der i sidste ende ikke er andre til at betale for bolignets teknikerudgifter end os, så synes jeg, at det er fair at bede dig om at gennemføre denne simple, hurtige test før der sendes en tekniker ud.

Hvis du har registreret fejl på din forbindelse flere gange, hvor det ikke er i dit eget netværk, så lyder det til gengæld som om, der er gået noget galt i de tidligere fejlsøgninger og fejlrettelser.

Skriv evt. til bestyrelse@bryggenet.dk og forklar dit forløb, så vi kan vurdere, om det er noget, vi skal tage op med bolignet for at sikre den bedst mulige brugeroplevelse i fremtiden.

Adam Arndt
Medlem af Bryggenets tekniske udvalg

| Quote Reply
benjamin (Senior) IP: Logged 2019-12-31 at 00:19
Yes, jeg kan godt forstå at de ikke kan komme løbende, hver gang der er en som har problemer med sit internet. Omvendt er der vel også grænser for hvad jeg skal gøre for at få lov til at fejlmelde? Inden jeg fejlmeldte testede jeg både wifi og kablet (fra to forskellige computere) og begge havde problemer. Jeg tænker det er nok.

Jeg kan huske mindst to gange i år hvor jeg har haft problemer med nettet og begge dele viste sig at være et problem hos bolignet, selvom der intet stod på deres driftstatus til at starte med.

Jeg ved ikke hvordan sådan noget normalt fungerer, men jeg ville forvente at de tog imod min fejlmelding og så reagerede på den når der kom flere fejlmeldinger.

hmmm måske er jeg lidt et brokkehoved her, men jeg ved bare ikke om jeg vil bruge tid på at fejlmelde næste gang, hvis det skal være så besværligt.

| Quote Reply
adamarndt (Bryggenet) IP: Logged 2020-01-02 at 06:35
Hvis du har fortalt support-medarbejderen, at du har testet forbindelsen med en computer direkte kablet til Bryggenet-stikket, så bør de tager imod din fejlmelding med mindre, der er noget, de kan bede dig om at gøre direkte i telefonen, såsom at genstarte computeren, nulstille netkortet eller sådan noget.

Adam Arndt
Medlem af Bryggenets tekniske udvalg

| Quote Reply
benjamin (Senior) IP: Logged 2020-01-02 at 11:20
Jeg havde ikke testet den direkte kablet, da det ville kræve at jeg flyttede rundt på min stationære computer, da jeg ikke har kabler som er lange nok, men det kan jeg selvfølgelig bare købe... Jeg kan bare ikke huske at jeg har haft spontane problemer med en kablet forbindelse, hvor det var routeren der var problemet.

Skriv svar

Debatforum : Internet : Besværligt at fejlmelde
Not Logged In? Username: Password: Lost your password?