bryggenet

Debatforum : Fri debat : Fastfood på Bryggen!

Skriv svar

icon Fastfood på Bryggen!

| Quote Reply
Søren Kvist (Bryggenet) IP: Logged 2001-12-14 at 00:44
Når man ikke har fået købt ind og sulten melder sig, hvad gør man så?
I andre bydele i København, kan man få mad fra alverdens lande, til rimelige priser, men hvad har Bryggen at byde på?

Mig bekendt er der begrænsede muligheder:

Sandwich fra The Sandwich Bar (ved Fakta):
Udemærket - foretrækker dem i flutes, med ekstra chilisauce. De har også en udemærket Thai boks, med nudler, grønsager og kylling.
Da de startede var priserne noget mere rimelige end i dag. Ikke egnede til et SU-budget.

Canton Grill (Leifsgade 13)
Udemærket kinesisk mad.
Har kun prøvet deres mad en enkelt gang, de reklamerer for deres hjemmelavede burgere.
Priserne er lidt højere end tilsvarende på Nørrebro.

Diverse pizzeriaer, spec. koncentreret ved Leifsgade.
Ikke nævneværdigt godt, pizzaer fås betydelidt bedre andre steder i byen!
En undtagele er dog den der ligger overfor det nye medborgerhus på Islandsbrygge, de laver nogle hæderlige Shawarma'er :-)

Feinschmecker italiensk delicatesse takeaway på Egilsgade i kælderen (ved solcentret).
Gode pasteretter, til rimelige priser (Dog ikke til SU-niveau), taget betratning af, at maden bliver lavet mens man venter og ikke bliver optøget fra fryseren. Gode råvarer. Til tider kan man få pizzaslices som smager himmelsk.

Med alle de pizzariaer der er på bryggen, hvorfor er der så ikke en eneste der satser på kvalitet fremfor kvantitet?

Forbehold for manglende smagsprøver!

Hvad mener I?

Mvh
Den studerende!

icon Re: Fastfood på Bryggen!

| Quote Reply
Rasmus Jessop (Senior) IP: Logged 2001-12-14 at 19:40
Hrmm... Her er mine opservationer:

The Sandwichbar er ok, men lidt dyr, og der er meget lidt i afveksling i udbudet, og så mangler jeg muligheden for en grillet sandwich/toast ting.

Kul & Koks, lille hyggelig cafe på islands brygge, udemærket mad, specielt deres sammenkogte retter.

O´s american, desværre lukket
Engang imellem var det fedt en lørdag morgen med æg og bacon og alt de usunde, vi mangler en rigtig godt Brunch resturant Cafe.

Gagge & G. En rigtig hyggelig cafe, med godt køkken, bedste kvalitet på bryggen. Deres Brunch kunne dog godt trænge til en lille forbedring, laver god varm Chokolade !!!

Canton, de tager ikke dankort, så husk kontanter, meget ordinære kinesiske retter, og så er det meget fedt for min smag !

La coruna, Resturant og Pizzashop, Resturanten er faktisk god nok, specielt deres pastaretter er gode og priserne er overkommelige.
Pizzadelen er ret ordinær, hverken dårligere eller bedre end normen for pizzasteder.

Faktisk, så ville jeg ønske at en eller flere af pizzastederne tog chancen og lagde pizzaerne på hylden og så prøvede at lave en take-away shop med deres etniske specialiteter, vi har mange pizzaejere af Tyrkisk, Arabisk eller pakistansk herkomst, men ingen tyrkiske, arabiske eller pakistanske madsteder.

Pizza kan man sgu´ få så mange steder, men god, billig take-away med lidt smag og kvalitet og udenlandsk præg er en mangelvare

| Quote Reply
lochte (Bryggenet) IP: Logged 2001-12-19 at 15:22
Jeg er ganske enig i at Café gagge & gaarde laver en forbasket god varm chokolade. Prøvede den lige i går. Uhmm!

| Quote Reply
Rasmus Jessop (Senior) IP: Logged 2002-01-19 at 15:46
JØP, G&G Rules !!!

Det er virkelig Kvalitet !!

Husk at bestille Chokoladen i et STOOOORRTT Glas og med Flødeskum... MUMS...

| Quote Reply
Ulrik Fibiger (Member) IP: Logged 2002-01-24 at 03:21
Faktisk kunne jeg godt tænke mig at se en afdeling af "The Bagel Co." skyde op på Bryggen. Jeg er blevet særdeles glad for de runde brød, som mig bekendt kun fås i Elmegade på Nørrebro.

hilsen Ulrik

icon Re: Re: Fastfood på Bryggen!

| Quote Reply
Peter Arvedlund (Senior) IP: Logged 2002-01-28 at 16:15
Eller hvad med SUBWAY eller SUNSET? Se dét ville jo være kanon! Kunne også godt tænke mig en Sticks´n Sushi. Måske får vi lidt større udvalg når de nye andelsboliger er opført?

/PA

quote:
Ulrik Fibiger wrote:
Faktisk kunne jeg godt tænke mig at se en afdeling af "The Bagel Co." skyde op på Bryggen. Jeg er blevet særdeles glad for de runde brød, som mig bekendt kun fås i Elmegade på Nørrebro.

hilsen Ulrik

| Quote Reply
Daniel (Junior) IP: Logged 2002-04-07 at 18:47
Jeg er helt enig i at bryggen mangler spisesteder (og forresten også shopping). Især omkring havnefronten ville det være skønt at få spisesteder og cafe'er. Det kunne løfte hele atmosfæren. Prego, som dog heller ikke er for studerende (bortset fra fortrinnelig brunch til 50) er nok seneste tiltag, og værterne meget behagelige.
Mere brunch, flere caffe'er og mere take-away (dog uden at det er china-box. please...)

| Quote Reply
Rasmus Jessop (Senior) IP: Logged 2002-06-09 at 23:20
Vores Nye kulturhus på havnen har jo også en cafe/spisested, hvordan er folks erfaringer på dette punkt ???

Personligt så er det sådan lidt op og ned. Jeg synes de har et meget begrænset udvalg udover deres dagens ret. De burde gøre lidt mere i noget Sandwichboller eller Toast
Dagens ret er også meget svingende, nogle dage er den nærmest genial og andre dage er den virkelig uappetitlig.... (mange forskellige kokke?)
OK, jeg forventer ikke 4 kokkehuer og nogle linier i Michelinguiden, men sådan alm. god cafekost og så gerne et øje på prisen, vi har jo mange unge studerende ;-)

| Quote Reply
Rasmus Jessop (Senior) IP: Logged 2002-06-09 at 23:26
Nu vi snakker om de stakkels sultne studerende, så er det jo vigtigt at de får et godt solidt måltid i maven

Jeg kender ingen steder bedre end "den sorte gryde" på amagerbrogade hvor det kan ske...

Det er nogle helt abnorme portioner til en meget human pris de leverer, og så er det tilmed godt....

en dobbelt Buggiburger med bacon kan jo nærmest brødføde et mindre afrikansk land !!!

Jeg købte fornyligt deres "sorte gryde" en lækker sammenkogte ret med flødekartofler, jeg havde mad til 3 dage..... og til 50 kr.

Hvad skal vi gøre for at få den sorte gryde til Bryggen ????

| Quote Reply
Anders (Senior) IP: Logged 2003-01-22 at 22:41
Tid til at genoplive denne tråd...

For grønthandleren har jo åbnet "To Trin Op", som straks er strøget næsten til tops i min bog over fede madsteder på Bryggen.

Her vil jeg bare nævnte deres burger, som jeg smagte i går. Lækkert oksekød med chili, tomatsalsa og mild mayonaiseagtig creme i en grillet, men stadig saftig blød italiensk bolle. Simpel og simpelhen perfekt. Perfekt afstemning imellem det stærke og milde. Og til 38 kroner er den billigere end The sandwich. Uhmmm

Top tre listen ser nu sådan ud:

1: Republikka
2: To trin op
3: Naboli Pizzaria

Glæder mig til at prøve O´s efterfølger, som ser ud til mat være ved at åbne

icon Il Pane De Mauro (den nye italiensk brødbager, ved Islands Brygge 23

| Quote Reply
vjacob (Senior) IP: Logged 2003-01-22 at 23:29
Ja så er den italienske brødbagers butik også åben, ved Islands Brygge 23.

Jeg vil ikke kalde deres mad for fastfood (de har ikke burgere, osv.), men de har mad parat hurtigt, også selvom man kun har 10m..

Jeg har ikke prøvet de indbydende små stykker pizza endnu, men deres filonebrød smager mig bedre, end dem Emerys har, og Emerys er faktisk også dyrere (plus de ligger ikke på Bryggen).

Filonebrødet kostede 20kr, det synes jeg er en meget indbydende pris. Derfor vil jeg anbefale, at man støtter op om dem nu, mens vi er så heldige at have sådan et sted ;)

fx hvis pludselig lysten melder sig til andet brød end rugbrød eller supermarkedets, eller man kunne tænke sig en lille bid italiensk (de har vist et bord eller to og stole ved vinduet) - stedet er hyggeligt!

Grønthandleren har iøvrigt også sushi nu.

[Edited by vjacob on 01-22-2003 at 09:39 PM GMT]

| Quote Reply
Peter (Senior) IP: Logged 2003-01-22 at 23:30
Jeg er enig i, at der er rigeligt med pizzarier på Bryggen.

Det ville derimod være genialt, hvis ThaiAway åbnede en filial på Bryggen. Se evt. http://www.thaiaway.dk - specielt nr. 20 kan varmt anbefales! :)

icon Re: Il Pane De Mauro (den nye italiensk brødbager, ved Islands Brygge 23

| Quote Reply
Anders (Senior) IP: Logged 2003-01-24 at 15:52
quote:
vjacob wrote:
Ja så er den italienske brødbagers butik også åben, ved Islands Brygge 23.

Wow. Anbefaling også herfra. Brødet smager, hold fast, endda FORSKELLIGT, alt efter hvilken type man køber. Det oplever jeg sku aldrig oplevet hos vores to andre bagere. Grønthandleren bruger deres brød både i kælderen og "to trin op".

Det smager himmelsk. Prøver deres pizza i morgen.

Nu bliver de sku da snart nødt til at nedlægge nogle af vaskerierne for at få plads til alle de nye madsteder. Ikke en dårlig udvikling.

| Quote Reply
Rasmus Jessop (Senior) IP: Logged 2003-01-24 at 18:40
Enig, væk med vaskerierne (gem måske 2 strategist placeret) og lad os så få nogle butikker til området....

Det er på tide at Njalsgade, Isafordsgade og Leifsgade igen bliver til rigtige butiksgader

Hvad med alle de Solarier, kunne man ikke nøjes med et lidt mindre antal ???

| Quote Reply
/joe (Junior) IP: Logged 2003-02-07 at 19:22
Swim Bar - som O's afløser hedder laver skis'me også noget fantastisk mad!!!

Jeg var dernede på åbningsdagen og bestilte en salat med kylling og bacon... Jeg tror næsten de havde brugt en hel kylling og en hel side bacon til salaten!

...og så har de jo også kolde øl - og er i øvrigt virkeligt flinke, hvis man er til den slags...

| Quote Reply
vjacob (Senior) IP: Logged 2003-02-23 at 23:00
Jeg har for nogen tid siden mailet både The Bagel Co The Bagel Co og Den Sorte Gryde. Jeg fik ikke noget svar fra The Bagel Co, men jeg *HYLER EFTER* deres specielle boller, priser og speciale. Den Sorte Gryde svarede til gengæld. De har Bryggen under luppen, men indtil de finder et egnet sted, er Amager det nærmeste sted.

Mums. Bagels fra Chicken King smager altså næsten ligesom BCs, så måske var det sådan en, vi mangler, de har også kylling+fritter..

[Edited by vjacob on 02-27-2003 at 12:29 PM GMT]

| Quote Reply
Anders (Senior) IP: Logged 2003-02-24 at 01:06
Bagel ville være perfekt, men Den sorte gryde? Så hellere BK!

Nej vi skal have flere KVALI-steder. Indisk? Sushi?

Der må være nogle tilflyttere fra andre dele af CPH som mangler lige deres fede madsted. Spyt op med hemmelighederne.

| Quote Reply
adamarndt (Bryggenet) IP: Logged 2003-02-27 at 10:33
En Emmery's ville da heller ikke være af vejen.

Jeg blev stor fan af deres brød da jeg i en periode boede i Århus og glædede mig meget da de begyndte at åbne butikker i Hovedstaden. Men den nærmeste ligger jo helt inde på Vesterbrogade, så der bør være basis for en butik på Bryggen.

Adam Arndt
Medlem af Bryggenets tekniske udvalg

| Quote Reply
benjamin (Senior) IP: Logged 2003-02-28 at 01:49
Jeg kan godt lide de indiske retter fra Food Palace.

benjamin

| Quote Reply
Jeppe (Senior) IP: Logged 2003-03-10 at 14:04
quote:
Anders wrote:
Bagel ville være perfekt, men Den sorte gryde? Så hellere BK!
Nej vi skal have flere KVALI-steder. Indisk? Sushi?

Hvordan man kan kalde en dobbelt Buggi-Burger andet end kvalitet!?

400 gr oksekød, menneske!!

;)

Desuden mener jeg at vi ville komme langt hvis "To trin op" og "The Sandwich" holdt åben længere end til kl. 20. Jeg køber som regel kun fast food, hvis jeg ikke har nået at købe ind og da Brugsen/Fakta jo også lukker kl. 20 er der ikke meget fordel ved de 2 steder. Derfor er jeg så nødsaget til at bruge pizzastederne som ikke er særlig fantastiske.

[Edited by Jeppe on 03-11-2003 at 09:09 AM GMT]

| Quote Reply
vjacob (Senior) IP: Logged 2003-04-23 at 17:31
En Døgnåben Netto! Jeg håber stadig, det ville være virkelig praktisk, men der er sikkert ikke kundegrundlag her i området endnu - der ligger fx en DøgnNetto på Jagtvej, og der er der måske kunder nok?

Nå men hvis der er andre som synes, at en DøgnNetto ville være det rareste, så send en mail til Netto og forklar på en stille og rolig måde, hvorfor det er det eneste rigtige!

Jeg tror også, at færdig-mad stederne på sigt bliver nødt til at holde længere åbent, men det er jo svært at sige noget om (blot en fornemmelse).

P.s. der er ved at åbne et Sushi sted nede i Thorshavnsgade, ser det ud til. De var igang med at indrette et lokale, da jeg cyklede forbi en dag.

[Edited by vjacob on 04-23-2003 at 04:33 PM GMT]

| Quote Reply
Anders Juul (Junior) IP: Logged 2003-04-23 at 21:01
Hej Jacob,

Jeg har også kigget langt efter den sushi, men jeg synes ikke den har rørt på sig overhovedet siden jeg så den første gang?

Mht. åbningstider, så havde jeg også et stille ønske om at caféerne åbnede for brunch før kl. 11 - men flere gange, når jeg har været der kl. 11 er der gået en time før den næste gæst kom. Så kan man jo forstå at motivationen mangler til at udvidde åbningstiderne.

mvh Anders

Tlf: 2880 1753
Web: www.juul.brygge.dk
Mail: anders.juul@islands.brygge.dk

| Quote Reply
Anders (Senior) IP: Logged 2003-04-25 at 09:45
Jeg var ude i Metro forleden. Her så jeg på de store dåser (3 kg. drænet) med japanelos og franske agurker, som de bruger til at lave Louisiana bugere på Roskilde festivalen (=verdens bedste burgere). De kostede "ingenting". Det fik mig til at få en idé:

Hvad med Københavns største grillparty ved havnen? Bryggeboere kan købe spisebiletter til dem selv og deres venner og bekendte. På dagen kan de så indløse den til en burger ved en af grillene (og selv medbringe drikkevarer). Eventuelt kombineret med musikarrangement og andet.

Svært at organisere? Ja. Men bare en idé...

| Quote Reply
Jeppe (Senior) IP: Logged 2003-04-26 at 04:34
Ok, en god en af slagsen. Jeg er på.

| Quote Reply
Peter Arvedlund (Senior) IP: Logged 2003-05-05 at 17:36
Hvad for en grønthandler er det ?

Mvh
Peter

quote:
Anders wrote:
Tid til at genoplive denne tråd...

For grønthandleren har jo åbnet "To Trin Op", som straks er strøget næsten til tops i min bog over fede madsteder på Bryggen.

Her vil jeg bare nævnte deres burger, som jeg smagte i går. Lækkert oksekød med chili, tomatsalsa og mild mayonaiseagtig creme i en grillet, men stadig saftig blød italiensk bolle. Simpel og simpelhen perfekt. Perfekt afstemning imellem det stærke og milde. Og til 38 kroner er den billigere end The sandwich. Uhmmm

Top tre listen ser nu sådan ud:

1: Republikka
2: To trin op
3: Naboli Pizzaria

Glæder mig til at prøve O´s efterfølger, som ser ud til mat være ved at åbne

| Quote Reply
Jeppe (Senior) IP: Logged 2003-05-08 at 00:32
Den er ligger lige overfor nede i kælderen

| Quote Reply
mike (Junior) IP: Logged 2003-05-08 at 14:29
pane di mauro er simpelthen topklasse. medborgerhuset har også rigtig gode sandwich til kr.25
nabilo er ok, resten af pizzarierne er ikke noget at skrive hjem om. canton grillen har gode burgere, men deres kina-mad er dårligt. (mærkeligt?).

italieneren i leifsgade er også rigtig god, men noget pricy. to trin op svinger lidt, men ligger helt sikkert i den gode ende.

| Quote Reply
vjacob (Senior) IP: Logged 2003-05-08 at 14:49
Ang. ThaiAway: Fornylig har jeg flere gange tænkt over, at det ville være mums, hvis der lå en filial her på Bryggen. Man kan selvfølgelig tage forbi Ærøvej eller Nansensgade, men det er noget af en cykeltur.

Har du prøvet at sende mail til dem Peter?

Jeg er enig med mike stortset. Food Palace synes jeg godt om også. Canton grill satser for meget på normal gril, men det gør de fleste kinagrill, måske. Hvis man vil have en god ordentlig potion kinamix, så kan jeg anbefale nr 72. fra Southern Grill på Elbasgade 39 (Kbh S).

[Edited by vjacob on 05-08-2003 at 01:52 PM GMT]

Canton grill laver faktisk nogen gode burgere

[Edited by vjacob on 05-10-2003 at 08:49 PM GMT]

| Quote Reply
vjacob (Senior) IP: Logged 2003-06-11 at 16:11
Nyt for en skilling:

Sushi i Thorshavnsgade var igang med at slæbe noget køkken og diske ind, da jeg cyklede forbi den anden dag. Det ser iøvrigt ud til, at det skrider fremad med åbningen...

Iøvrigt vil jeg, som Benjamin er kommet ind på tidligere, varmt anbefale Food Palaces specialiteter. God og billig anderledes mad.

[opdateret] deske -> diske

[Edited by vjacob on 2003-10-08 at 23:17 GMT]

| Quote Reply
Peter (Senior) IP: Logged 2003-06-11 at 23:13
quote:
vjacob wrote:
Ang. ThaiAway: Fornylig har jeg flere gange tænkt over, at det ville være mums, hvis der lå en filial her på Bryggen. Man kan selvfølgelig tage forbi Ærøvej eller Nansensgade, men det er noget af en cykeltur.

Har du prøvet at sende mail til dem Peter?

Nej, faktisk ikke. Jeg har tænkt på det, men det er aldrig blevet til mere. Nu har jeg så endelig taget mig sammen og ledt efter deres e-mail - men uden held. Jeg kan intet finde hverken via www.thaiaway.dk, www.krak.dk, www.dgs.dk eller www.epost.dk - heller ikke når jeg søger på de 2 personer, der er registreret som direktører i selskabet. Men man kunne jo lade et ord falde, næste gang man kommer forbi - selv om det næppe er de søde men travle piger ved kassen, der tager beslutningerne ;-)

| Quote Reply
hollywood (Senior) IP: Logged 2003-06-11 at 23:17
Hmm, skulle måske prøve Food Palaces retter, nogle gange, speciel efter tømmermænd har jeg brug for very spicy food :-)

[Edited by hollywood on 06-11-2003 at 11:20 PM GMT]

| Quote Reply
vjacob (Senior) IP: Logged 2003-06-23 at 17:28
Arrigato! Sushibar har nu åbent.

En lille velkommen hilsen herfra.

[Edited by vjacob on 06-23-2003 at 08:29 PM GMT]

icon Re: Re: Re: Fastfood på Bryggen!

| Quote Reply
The Old Brygge Bo (Junior) IP: Logged 2003-07-21 at 08:56
quote:
Peter Arvedlund wrote:
Eller hvad med SUBWAY eller SUNSET? Se dét ville jo være kanon! Kunne også godt tænke mig en Sticks´n Sushi. Måske får vi lidt større udvalg når de nye andelsboliger er opført?

/PA

SUBWAY OOHHH YEAH...det er sku guf, det ville være godt med en SÅ go' sandwich ting på good old bryggen ;o)

[Edited by The Old Brygge Bo on 07-21-2003 at 09:14 AM GMT]

| Quote Reply
vjacob (Senior) IP: Logged 2003-07-21 at 12:33
Sushiyas sushi smager!

Forresten er To Trin Ops frokostboller ret gode og servicen er i top - så på den front savner jeg ikke noget. Det skulle lige være en Bagel Company / King Chicken. Men det kunne være, at jeg skulle nævne det nede i To Trin Op...

[Edited by vjacob on 2003-10-08 at 23:15 GMT]

Sushiyas telefonnummer er 32 57 06 06, og de har åbent tir-søn 16.30-21.00 og fre-lør 16.30-22.0 (mandag er lukket!)

- jeg var dernede igen. Fint sted.

[Edited by vjacob on 2004-02-11 at 16:47 GMT]

| Quote Reply
Clifton (Senior) IP: Logged 2003-10-08 at 21:31
Desværre har de skruet priserne op på det seneste. I starten var de et godt alternativ til en pizza.

| Quote Reply
vjacob (Senior) IP: Logged 2003-10-08 at 23:15
quote:
clifton wrote:
Desværre har de skruet priserne op på det seneste. I starten var de et godt alternativ til en pizza.

Hvem har? Sushiya? To Trin Op? Beggo To? ;)

| Quote Reply
Clifton (Senior) IP: Logged 2003-10-09 at 09:24
quote:
vjacob wrote:
quote:
clifton wrote:

Hvem har? Sushiya? To Trin Op? Beggo To? ;)

Sorry, to trin op!

| Quote Reply
vjacob (Senior) IP: Logged 2004-02-11 at 17:50
Jeg savner en god indisk restaurant (med takeout også) i nærheden. Ligger der nogen gode steder på Amager?

Det virker som om, at der ikke bliver spist andet end pizza her på Bryggen.

P.s. Food Palace har ok nan brød og varme bangladesh retter (aftensmad).

[Edited by vjacob on 2004-02-12 at 22:58 GMT]

| Quote Reply
midgård (Junior) IP: Logged 2004-04-21 at 12:47
Il pane di Mauro

Byens bedste brød. Byens bedste pizzaslice, byens bedste Pesto, byens NÆSTbedste kaffe (den bedste fås på Plan B Frederiksborggade)

De rare (revolutionære) bagere styrer for vildt. Brug dem, og glem alt om konceptkæder og masseproducerede papburgere. Ellers ender det med 7 11, Mc Donald, og andet dårlig tjald. Hvad ønsker vi her i bydelen ? noget der ligner resten af byen eller vores eget helt unikke præg der sparker mås?

| Quote Reply
vjacob (Senior) IP: Logged 2004-04-21 at 23:55
Jeg tænkte nogenlunde det samme, da jeg gik forbi Il pane di Mauro - men måske bør der startes en ny tråd, i mine øjne er Il pane di Mauro heldigvis alt andet end "fastfood".

| Quote Reply
Rasmus Jessop (Senior) IP: Logged 2004-06-10 at 16:12
Jeg vil gerne slå et slag for den nye Cafe Saga der er åbnet på hjørnet af Isafjordsgade og egilsgade (tværs overfor sadolin farvehandleren)

Den gamle Rita´s kælder er eddermame blevet fikset op ! Dejlige lyse lokaler med højt til loftet, og små hyggekroge hvor man kan sidde uforstyret

Men det allerbedste er maden !
godt nok har de også den allestedsnærværende Cafe burger, men ellers er menukortet dejligt anderledes i forhold til mange andre cafe´er
Der er både lam og fisk på menuen (og meget meget mere) og priserne er virkelig humane, ca 90 kr. for en hovedret, og 30-40 kr. for starters. Alle retterne er så store at man nemt kan dele en hovedret mellem 2 personer

Brunch for 48 kr. er sgu´ også til at overleve og så serveres den alle ugens 7 dage

Det er virkelig god og anderledes mad for dem som er trætte af pizza og brugere fra Leifsgade !!!

Cafe Alma (G&G) laver dog stadig den bedste varme chokolade på bryggen !!!

| Quote Reply
Karma (Member) IP: Logged 2004-06-10 at 22:10
ANGÅENDE SAGA:

Mit kvalitetsmål er altid Nachos. Kan de finde ud af at lave en god gang nachos, har de en god fornemmelse for hvad kunderne vil have OG DE STINKER PÅ SAGA!! Det er formentlig byens dårligste!

Men caféen er lækkert indrettet og det er cool at man sidder godt på fortorvet - og at Alma har fået lidt konkurrence. Alma er stadig nr. 1, men de kunne godt trænge til liiiige at spænde hjelmen lidt.

Og dagen ret idag: Svensk Pølseret... Godt nok er det husmandskosten på menuen, meeeen: Der er mange andre retter - der ikke bare ligner noget man kan få¨på dåse...

Men held og lykke til dem - og velkommen til.

| Quote Reply
Rasmus Jessop (Senior) IP: Logged 2004-06-11 at 18:31
OK, jeg prøvede Saga´s nachos idag, og jeg er enig i at de ikke er noget at råbe hurra for !
Dåse salsa og halvbløde chips.... Øv !

Men så købte jeg deres kartoffelmad med rødløg, og var det bare NAM NAM !!!

Så kokken kan virkelig lave mad, de forsøger åbenbart bare ikke når det gælder nachos.

| Quote Reply
Peter Arvedlund (Senior) IP: Logged 2004-06-24 at 12:58
Prøvede ALMA´s Brunch som ifølge AOK var blevet kåret som en af de bedste i Kbh.!! Havde aftalt med 6-7 af min e venner at nu skulle de komme til Bryggen og få Københavns bedste brunch.
Men hvilken skuffelse......mildt sagt!!! Det var absolut ikke noget at råbe Hurra for! Altså...det var da ok, på sådan en gennemsnitlig middelmådig måde. Med andre ord: Det var ikke dårligt! Men det var overhovedet ikke noget særligt. Fatter ikke at det er kåret som en af de bedste Brunch i Kbh.!! Så vil jeg nødig spise brunch et andet sted....
Ellers er ALMA nu meget hyggeligt og man spiser da også OK.
Men To Trin Op!!! Det er kæresten og jeg gået hen og blevet lettere forfalden til, må jeg nok indrømme...:-)
Peter

| Quote Reply
Peter Arvedlund (Senior) IP: Logged 2004-06-24 at 13:00
....og apropos Bagel Co. så kan jeg varmt anbefale "Sandwichmakers". De laver rigtig gode sandwich, stort set helt magen til Bagel Co., med et pænt udvalg af forskellige brød.
...og så kan jeg godt lide at når man bestiller en Kyllingsandwich, så får man noget får pengene. Stor ros fra min side... :-)
Peter

| Quote Reply
Rasmus Jessop (Senior) IP: Logged 2004-06-24 at 13:19
Det er ALMA´s weekendbrunch som er blevet berømmet, ikke deres hverdagsbrunch...
Men jeg må indrømme at jeg ikke er specielt imponeret over ALMA´s Brunch...

Den bedste brunch i København får du på løven & bastionen over på christianshavn
(oppe på volden bag den gamle byport/toldsted ned mod chrismas møllers plads)

icon Re: ALMA's brunch / Fastfood på Bryggen!

| Quote Reply
Bo Mortensen (Senior) IP: Logged 2004-06-24 at 13:32
Brunch'en på cafe Alma er IKKE kåret som byens bedste !!

Det er derimod brunch'en på Gagge & Gaarde. Desværre eksisterer den, med det flinke og kompetente personale, ikke længere.

De nye ejere, som har valgt at kalde deres etablissement "Cafe Alma", lever på en løgn, hvis de tror at de automatisk "arver" en kåring som "Byens Bedste" fra et tidligere etablissement på samme adresse.

Kåringen som "Byens Bedste" er en årligt tilbagevendende AOK-gimmick. Det foregår ved at brugerne på www.aok.dk nominerer deres favorit-kandidater i et antal forskellige kategorier, hvorefter AOK vælger 5 steder ud af de nominerede i hver kategori. Jeg ved ikke hvordan den udvælgelse foregår.
Derefter sættes selve afstemningen igang, hvor AOK's brugere så skal stemme på en af de 5 i hver kategori. Kandidaterne bruger alskens krumspring for at få stemmer, som f.eks. at få venner og bekendte til at stemme på stedet, eller at have opslag i baren om at huske at stemme på det pågældende sted.

mvh
Bo

| Quote Reply
Karma (Member) IP: Logged 2004-06-28 at 16:31
Det skal lige siges til Almas forsvar at brunchen, der blev kåret som Byens Bedste ikke ligger ret langt fra den de serverer idag.
Men det ER ikke den samme.

Enig med Løven og Bastionen. Prøv blot også Brunch Brasseriet Esmeralda på Peblinge Dossering 4.

Velbekomme

| Quote Reply
Stoff (Junior) IP: Logged 2004-07-11 at 12:21
Nu ved jeg ikke om det er blevet skrevet.
Men det er jo kommer en Sushibar i Thorshavnsgade, den hedder Sushiya og det smager VILDT godt, den kan anbefales ;)
Man kan også bestille deres mad over internettet.

| Quote Reply
stainboy (Member) IP: Logged 2004-07-12 at 10:20
quote:
Stoff wrote:
Men det er jo kommer en Sushibar i Thorshavnsgade, den hedder Sushiya og det smager VILDT godt, den kan anbefales ;)

Det er godt set - det er over et år siden, den åbnede... Har i øvrigt fået et par serveringer samme sted, som ikke har været helt i orden. Udskæringerne var sjuskede og rulningerne var dårlige. Jeg har fået friskere sushi, men det skal siges, at jeg også flere gange har været fint tilfreds med kvaliteten

| Quote Reply
Peter (Senior) IP: Logged 2004-07-16 at 17:00
quote:
Rasmus Jessop wrote:
Nu vi snakker om de stakkels sultne studerende, så er det jo vigtigt at de får et godt solidt måltid i maven

Jeg kender ingen steder bedre end "den sorte gryde" på amagerbrogade hvor det kan ske...

Det er nogle helt abnorme portioner til en meget human pris de leverer, og så er det tilmed godt....

en dobbelt Buggiburger med bacon kan jo nærmest brødføde et mindre afrikansk land !!!

Se også denne artikel om Den Sorte Grydes burger på 2 kilo:

www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=292042/
Fungerende link til samme: www.tinyurl.com/5e6qd

For at få en fornemmelse af størrelsesforholdet kan man se dette billede:

www.bt.dk/nyheder/artikel:aiid=292042:img=0/
Fungerende link til samme: www.tinyurl.com/4zxuc

Bagefter bør man måske se denne film:
www.supersizeme.com

Husk: Alt med måde! ;-)

| Quote Reply
brie (Junior) IP: Logged 2004-07-19 at 18:26
quote:
Stoff wrote:

quote:

Det er godt set - det er over et år siden, den åbnede... Har i øvrigt fået et par serveringer samme sted, som ikke har været helt i orden. Udskæringerne var sjuskede og rulningerne var dårlige. Jeg har fået friskere sushi, men det skal siges, at jeg også flere gange har været fint tilfreds med kvaliteten

Enig i, at makirullerne fra Sushiya ikke altid er lige veldrejede ... De har det med at falde fra hinanden, men de smager ok, og prisen på frokosttilbuddet - 7 stykker nylavet sushi til 50 kroner! - må da være uden sidestykke i den her by.

I øvrigt tak for en højst brugbar tråd!

[Edited by brie on 2004-07-19 at 17:27 GMT]

[Edited by brie on 2004-07-19 at 17:28 GMT]

| Quote Reply
Peter (Senior) IP: Logged 2004-09-26 at 13:23
quote:
rasmus jessop wrote:
Der er åbnet en Thai away biks nede forenden af Njalsgade (forbi universitetet på sundholmsgade ved brigadevej) der lå hvist en grim kina grill tidligere.

Det må da siges at være indenfor overkommelig afstand fra bryggen...

Det må være denne her, du har i tankerne:

New Thai Take Away
Sundholmsvej 41
2300 København S
Tlf: 3257 3787
Kort:
www.krak.dk/GRIDS/subPAGES/routeMap.asp?fhusnr=48&thusnr=41&fvej=Artillerivej&tvej=Sundholmsvej&fpby=2300&tpby=2300&fvnr=4380&tvnr=143560

Dvs. ca. 900 meter fra Islands Brygge. De delte menukort ud på Bryggen for nogle dage siden.

Menukortet ser i øvrigt ud til at være kraftigt inspireret af ThaiAway. Ikke bare er alle retterne de samme, de er også beskrevet ens på dansk, og teksten om mad ud af huset er også identisk.

Men priserne er i nogle tilfælde lidt lavere, og bedømt på 2 af deres retter er kvaliteten omtrent på niveau med ThaiAway.

Så det er bestemt ikke sidste gang, jeg kigger forbi.

[Edited by Peter on 2004-09-26 at 14:40 GMT]

| Quote Reply
heineken (Member) IP: Logged 2005-02-10 at 23:40
Øv- nævn mig et pizzaria, som ikke røvsygt!
På den anden side kan man heller ikke forvente andet end slam på 10 min. En skam at Brenno i Republikka stoppede. Han lavede en SUPER pizza, men det tog også næsten en time. Sushi på Thorhavsgade er helt OK, men lidt dyr. Burgeren i Cafe Saga er også lidt dyr men til gengæld også kanon. Il Pane er også et godt kval. sted. Jeg mener at det stille og roligt går fremad med mad på Bryggen. Dagens ret for 98,00 hos Prego er virkelig også solid, kan anbefales!

| Quote Reply
Seindal (Bryggenet) IP: Logged 2005-02-11 at 01:10
Det er ikke på bryggen, men heller ikke langt herfra, og pizzaerne er gode.

Pizzaria Sardegna
Gullandsgade 2, st
2300 København S

Krak-kort

| Quote Reply
Rasmus Jessop (Senior) IP: Logged 2005-02-11 at 12:08
Kulturhuset har fået ny forpagter i køkkenet

Og det kan virkelig mærkes !

Både udbud og kvalitet er markant forøget, desværre er priserne også fulgt med....

En dagens ret til 65 kr. er måske lige i overkanten for nogle (læs studerende & pensionister) men kvaliteten er der ikke noget galt med....

Glæder mig til at prøve deres weekend brunch buffet, den lyder spændende

| Quote Reply
Peter (Senior) IP: Logged 2005-06-13 at 17:00
quote:
Peter wrote:
quote:
rasmus jessop wrote:
Der er åbnet en Thai away biks nede forenden af Njalsgade (forbi universitetet på sundholmsgade ved brigadevej) der lå hvist en grim kina grill tidligere.

Det må da siges at være indenfor overkommelig afstand fra bryggen...

Det må være denne her, du har i tankerne:

New Thai Take Away
Sundholmsvej 41
2300 København S
Tlf: 3257 3787
Kort:
www.krak.dk/GRIDS/subPAGES/routeMap.asp?fhusnr=48&thusnr=41&fvej=Artillerivej&tvej=Sundholmsvej&fpby=2300&tpby=2300&fvnr=4380&tvnr=143560

Dvs. ca. 900 meter fra Islands Brygge. De delte menukort ud på Bryggen for nogle dage siden.

Menukortet ser i øvrigt ud til at være kraftigt inspireret af ThaiAway. Ikke bare er alle retterne de samme, de er også beskrevet ens på dansk, og teksten om mad ud af huset er også identisk.

Men priserne er i nogle tilfælde lidt lavere, og bedømt på 2 af deres retter er kvaliteten omtrent på niveau med ThaiAway.

Nu har de også fået en hjemmeside:
www.newtakeaway.dk

Og tilsyneladende er de begyndt at bringe ud
- for dem der ikke kan overskue de 900 meter fra Bryggen ;-))

| Quote Reply
Karma (Member) IP: Logged 2005-06-19 at 01:32
Aristo? El TRISTo?

Ja den skulle jo prøves. Flot ser den jo ud!

-Først blev vi overset og der gik laaang tid før vi blev budt velkommen og fik udleveret et menukort..
-Så fik tjeneren fucket begge vores drikkevarer op, selv om han var nødt til at få repeteret ordren undervejs...
-Så glemte de vores madbestilling og efter over tre kvarter rykkede vi for den. De undskyldte og så kom den kort efter...
-Da vi fik den, var der ikke det rette bestik til...
-Slutteligt, da vi ville betale ved disken (vi ville ikke risikere at skulle vente på en regning) fik vi besked på at vi ville få regningen ved bordet. Dette afslog vi dog og det blev ordnet.

I forhold til at de udtalte til Bryggebladet at "De var de bedste!" må jeg nok sige at vi var af en anden opfattelse. Jeg vil give vores oplevelse med Aristo 5, ikke kokkehuer, men på 13-skalaen. Vi fik både undskyldning og en omgang drikkevarer til maden, men det VAR bare ikke godt nok. Maden VAR god, ikke fantastisk, men god, og lokalerne er SUPER lækkert indrettet, men det virker som om det slutter der.
Vi holder os nok (stadig) til Alma.
-Bedre held næste gang, Aristo.

icon Aristo og ventetid

| Quote Reply
Bo Mortensen (Senior) IP: Logged 2005-06-20 at 12:09
Hej

Min kæreste og jeg ville gøre søndagsmaden let, og tage en cafeburger på Aristo med udsigt til havnen. - Men alle 4 tjenere var optaget af at lave så lidt som muligt. I hvert fald lykkedes det os ikke at få kontakt til personalet, hverken ved bordet eller ved disken.
Vi var der kl. ca. 20.30 hvor de fleste gæster var ved af afregne (ved bordene), og der var ikke stor travlhed netop på det tidspunkt.

Jeg kan derfor ikke anmelde maden, da vi opgav efter et kvarter, og Prego fik ordren i stedet.

Det duer ikke at hyre tilfældige studerende til at betjene gæster i en restaurant som forsøger at lægge sig i den dyrere ende.

mvh
Bo

| Quote Reply
Lars L (Junior) IP: Logged 2005-06-22 at 13:13
"Som ejer af den nyåbnede cafe et restaurant Aristo er det med stor beklagelse, at jeg har læst kritikken på hjemmesiden bryggenet.dk. Efter at have været åbent i mindre end 3 uger er det under al kritik, at mine ”naboer” har fået en så ringe behandling. Dette er selvfølgelig blevet taget til efterretning og prompte reageret på.

Men samtidig skal det være sagt, at der som regel altid er en opstartperiode hvor både personale, samt bestyre/ejer skal falde til de nye rammer.

Håber i vel gi det en chance til, at opleve den service/betjening, som ligger til grunde for det koncept vi køre.

Med venlige hilsen

Zahida M. Najeeb"

(indsat på vegne af Zahida M. Najeeb)

Pages: 1 2

Skriv svar

Debatforum : Fri debat : Fastfood på Bryggen!
Not Logged In? Username: Password: Lost your password?