bryggenet

Debatforum : Fri debat : Cykelhandlere og priser

Skriv svar

icon Cykelhandlere og priser

| Quote Reply
Tim Pedersen (Senior) IP: Logged 2002-02-05 at 23:27
Hej. Inspireret af en oplevelse med den lokale cykelhandler lige ved langebro skulle jeg lige høre om andre har samme opfattelse eller har oplevet tilsvarende? Jeg oplevede at skulle betale 160 kr. for at få skiftet en slange. Nu ved jeg ikke om det er fordi det er lang tid siden at jeg punkterede sidst, men det forekommer mig lidt dyrt? Derudover var min cykel flad 10 min. efter at jeg havde forladt stedet. Da jeg så kom derned og brokkede mig fik jeg dem til at lave cyklen igen uden beregning.... - men ak, det samme skete igen - 10 min. efter var den flad. Nu har jeg helt droppet dem. Nogle der kender en god cykelhandler til en rimelig penge??

icon Re: Re: Cykelhandlere og priser

| Quote Reply
borcher (Junior) IP: Logged 2002-02-19 at 23:32
quote:
tonni wrote:
Det var da pudssigt! En god ven af mig, Adam, fortalte mig præcis samme historie i dag!!! Hvad fanden har de gang i? Jeg fik at vide at han fik tilbud på lapningen af sin cykel for kr. 60,- men da han så kom tilbage efter cyklen havde de skiftet slangen uden først at spørge om lov. Sjovt nok løb det op i kr. 160,-. Tænk at man kan blive så ærgelig selv på andres vegne...

I øvrigt kommer dette forum muligvis til at blive godt benyttet til diskussioner omkring håndværkere, deres priser og en ordentlig røvfuld gode råd fra andre brugere omkring dette emne (altså emnet ombrug af håndværkere). Jeg er selv blevet en erfaringsrig herre hvad håndværkere og indhentning af tilbud og så videre, angår. Questions anyone?

| Quote Reply
borcher (Junior) IP: Logged 2002-02-19 at 23:36
quote:
tonni wrote:
Det var da pudssigt! En god ven af mig, Adam, fortalte mig præcis samme historie i dag!!! Hvad fanden har de gang i? Jeg fik at vide at han fik tilbud på lapningen af sin cykel for kr. 60,- men da han så kom tilbage efter cyklen havde de skiftet slangen uden først at spørge om lov. Sjovt nok løb det op i kr. 160,-. Tænk at man kan blive så ærgelig selv på andres vegne...

I øvrigt kommer dette forum muligvis til at blive godt benyttet til diskussioner omkring håndværkere, deres priser og en ordentlig røvfuld gode råd fra andre brugere omkring dette emne (altså emnet ombrug af håndværkere). Jeg er selv blevet en erfaringsrig herre hvad håndværkere og indhentning af tilbud og så videre, angår. Questions anyone?

kan kun give jer helt ret i det er den ringeste cykelhandler der findes på amager
de kender ikke ordet "service" .

icon Re: Cykelhandlere og priser

| Quote Reply
lochte (Bryggenet) IP: Logged 2002-02-20 at 11:16
Trods ovenstående dristede jeg mig til at få skiftet bagdæk - og slange på min gamle havelåge af en cykel. Det voldte ingen problemer. Let og smertefri betjening til en billig penge.
Jeg bemærkede i øvrigt i forbifarten, at det ser ud til at en ny lille cykelhandler slår sig ned på Bryggen (Gunløgsgade nr.? i kælderen). Er der nogen der ved mere om det?

| Quote Reply
Anders (Senior) IP: Logged 2002-02-20 at 11:55
Og er der nogen der ved hvad der kommer i den gamle cykelhandlers forretning? Det må være den bedst placerede forretning på Bryggen lige nu overfor cafeen og grønthandleren (som er Kbhs. bedste) og inden havnen rigtigt kommer i gang.

| Quote Reply
RasmusStrange (Junior) IP: Logged 2002-03-15 at 12:17
Angående cykelhandlere/mekanikere kan jeg anbefale såvel den i Amager Centret som den på Fiske Torvet. Jeg har prøvet den ved Langebro, ikke nogen succes - hold jer væk.

Bryggenet, bestyrelsen

| Quote Reply
Tim Pedersen (Senior) IP: Logged 2003-05-02 at 17:04
Hey derude. Som lille opfølgning på denne tråd (som i øvrigt er halveret, og fortsætter andetsted) vil jeg lige sige at jeg var nede i den nye cykelhandler, der lappede min cykel for vist nok 60 kr. Fint og rimeligt. Jeg sagde til ham, at jeg aldrig ville gå ned til dem ved broen, da de havde taget .... på mig før. Han sagde, at jeg absolut ikke var den eneste, der havde sagt det til ham. Så nu, da der er kommet flere brugere på dette forum, kunne jeg da godt lige tænke mig at høre, om der er andre, der har haft uheldige oplevelser med cykelhandleren ved langebro?

Hygge, Tim

| Quote Reply
vjacob (Senior) IP: Logged 2003-05-02 at 19:15
Jeg vil selv sige, at jeg ikke har handlet hos cykelhandleren ved Langebro. Jeg har kun været inde og spørge efter prisen på nogle af de der små runde lygter (over 100kr).

Dertil vil jeg sige, at jeg har handlet ved cykelhandleren i Gunløgsgade [rettet], og at jeg er tilfreds med den service-mindethed, som jeg oplevede der samt det udførte arbejde/pris.

Der var tale om en ny slange. Jeg fik efterfølgende fastmonteret en løbsk dynamo lys ledning, som var knækket ved et uhelde gratis og pronto. Ingen ekstre omkostninger og vældig imødekommende mennesker synes jeg.

[Edited by vjacob on 05-02-2003 at 06:15 PM GMT]

[Edited by vjacob on 05-17-2003 at 03:46 PM GMT]

| Quote Reply
Eskil (Member) IP: Logged 2003-05-05 at 10:39
jeg vil også gerne slutte i koret omkring cykelhandleren ved Langebro. Han fuckede totalt min cykel op, og har ikke brugt ham siden. Den bedste cykelhandler var uden tvivl ham som havde sin biks i det der nu er "to trin op" men ham på Egilsgade er faktisk også OK.
-det er ham ved Langebro derimod ikke.

| Quote Reply
Ebbe (Junior) IP: Logged 2003-05-17 at 13:37
Hej Alle!

Jeg håber den rosende omtale gælder mig, for mig bekendt ligger der ingen cykelsmed i Egilsgade, men derimod i Gunløgs gade 23-25.

Med Venlig Hilsen

Ebbe

| Quote Reply
vjacob (Senior) IP: Logged 2003-05-17 at 16:45
Ja den ligger i Gunløgsgade 23-25! :-)

I har iøvrigt en ultra-tjekket hjemmeside på http://www.bryggenscykler.dk/Vi%20bor.html

Er jeres side på bryggenets gratis webplads, for ellers kunne det måske betale sig på sigt.

Jeg gætter på, at I godt kunne have den liggende uden at betale som erhverv, da jeres trafikforbrug sikkert vil være på "den pæne side".

[Edited by vjacob on 08-24-2003 at 03:51 PM GMT]

| Quote Reply
Pernille (Member) IP: Logged 2003-05-18 at 23:16
Jeg kan kun være enig i kritikken af cykelhandleren ved Langebro. Min regning var også en hel del højere end det overslag de gav mig, da jeg som nytilflyttet afleverede cyklen til reparation.

Derfor har jeg lige siden anbefalet den (nu lukkede) cykelhandler på hjørnet af Isafjordsgade/Gunløgsgade - og kan også anbefale hans afløser på Gunløgsgade! De gør arbejdet godt og billigt!!

PS - jep, fin hjemmeside :)

| Quote Reply
Tim Pedersen (Senior) IP: Logged 2003-05-19 at 01:18
Hmm - er det mig - eller begynder der at tegne sig et billede? Burde man ikke lade ham få det at vide. Ikke mindst fordi at som jeg husker det var det ikke bare dårlig service - men manden var også ubehøvlet...

Hmm
Tim

| Quote Reply
[TSK] (Member) IP: Logged 2003-05-19 at 13:24
Hvad sker der! kan i ikke lappe en cykel, eller skifte en slange? hehe by-boere :o)

| Quote Reply
Anders (Senior) IP: Logged 2003-08-24 at 16:58
Jeg lapper cykler gratis. Til gengæld klipper mine kunder mit hår.

Min kundekreds består godt nok også kun af en person...

| Quote Reply
BrittaP (Senior) IP: Logged 2003-08-24 at 22:35
quote:
Anders wrote:
Jeg lapper cykler gratis. Til gengæld klipper mine kunder mit hår.

Min kundekreds består godt nok også kun af en person...

Så håber jeg for dig at din kunde enten ikke punkterer ret tit, eller at du er tilhænger af superkort/intet hår.

Venligst,
Britta

| Quote Reply
mefo (Junior) IP: Logged 2003-09-02 at 19:39
Jeg kan kun tilslutte mig kritikken af cykelhandleren på Langebro.

For ca. 1 år siden skulle jeg have lavet forskellige småting ved min cykel. Jeg afleverede cyklen ved Langebro, og spurgte om en samlet pris, og fik oplyst 250-300 kr. Da jeg skulle hente cyklen lød regningen på 370 kr. Da jeg sagde, at det ikke var hvad jeg havde fået oplyst, svarede de, ok, så får du det for 300 kr. Tænk hvis jeg ikke havde sagt noget, havde jeg så betalt for meget?!

Senere skulle jeg have lappet min cykel og sat nyt dæk på. Jeg spurgte om prisen på en lapning og på et nyt dæk, og fik oplyst en pris. Da jeg skulle hente cyklen var prisen ca. 120 kr mere. Jeg spurgte til ændringen i prisen, og fik oplyst at det var arbejdsløn. Jeg sagde til dem, at jeg havde forventet, at få oplyst en slutpris, da jeg spurgte om prisen ved aflevering af cyklen, for det får man da ved andre cykelhandlere, og de måtte da vide hvad en lapning og dæk ville koste samlet, for det kunne da ikke være første gang, at de havde prøvet det. Men nej, her lagde de altid arbejdsløn oveni, men det havde jeg ikke fået oplyst noget om inden. Jeg blev selvfølgelig lidt forundret/sur, og kunne ikke dy mig for at spørge, om jeg også skulle lægge moms oveni, og hvordan at jeg så skulle have formuleret mit spørgsmål om pris for at få en slutpris. Om jeg skulle have spurgt "Hvad er prisen for en lapning og et dæk?", og lige bagefter skulle have spurgt "Ok, hvad er så prisen for en lapning og et dæk på MIN cykel?".......Det fik jeg ikke noget svar på......Ok, jeg blev da ikke ruineret af de penge, men det er mere princippet i det.

Til gengæld kan jeg anbefale cykelhandleren på Hostrupsvej tæt ved Frederiksberg Centret. Jeg har brugt den flere gange, da jeg har boet tæt ved. For nogle måneder siden skulle jeg bl.a. have ny kæde på, og afleverede cyklen der. Dagen efter ringede de til mig, og sagde, at gearkablerne ikke havde det for godt, om de skulle skifte dem samtidigt, og at det kunne spare lidt arbejdsløn, nu de alligevel havde fingre i cyklen, men ikke ville gøre det før de havde spurgt mig. Jeg gav dem lov, da jeg egentligt godt vidste, at de var noget slidte. Cyklen er 11 år gammel. Det kalder jeg god og venlig service, og sådan en regning har jeg ikke noget imod at betale.

| Quote Reply
vjacob (Senior) IP: Logged 2004-08-25 at 18:36
Jeg tænkte lige jeg ville skrive her, at cykelhandleren i Gunløgsgade stadig holder ferie, så andre ikke går forgæves.

Der står nu et skilt om, at der er lukket til den 30/8, sidst stod der vist den 23/8.

Jeg endte med at tage forbi en cykelbutik/cykelsmed på Amager Boulevard (Alex Cykler). Nu må vi se, om det nye "kevlar dæk", slange og montering er de 250,- værd, men han virkede fornuftig, kundemindet og vidende om cykler.

[Edited by vjacob on 2004-08-26 at 11:59 GMT]

| Quote Reply
Seindal (Bryggenet) IP: Logged 2004-08-26 at 00:49
Jeg har i mange år brugt Alex cykler på Amager Fælledvej, lige ved Amager Boulevard. Det har altid været til UG med kryds og slange :-)

Der er kommet ny ejer, men det er stadig ok.

| Quote Reply
vjacob (Senior) IP: Logged 2004-08-26 at 16:14
Nogen der ved hvor man kan finde helt sorte 29" dæk? Jeg kan forstå, at de er svære at få fat på.

| Quote Reply
sjør (Junior) IP: Logged 2006-04-26 at 13:34
Apropos cykelhandleren i Gunløgsgade. Når først man finder en god håndværker inklusive cykelsmed, holder man ved. Derfor har jeg da også brugt cykelsmeden i Gunløgsgade i en del år nu. Jeg har et par gange hørt ham være ubehøvlet og dummere en døren ud til toilettet overfor sine kunder, men ikke overfor mig. Han har altid været hurtig, billig og ikke mindst god.

Men nu til spørgsmålet, er han stadig god?

Jeg fik skiftet kæde og to håndbremser for 440 kr. Det plejer han at gøre billigere, men da hans unge assistent ikke kunne give mig en pris ved afleverigen, betalte jeg bare.

Fire meter væk fra butikken kunne jeg konstatere, at kæden sad stramt, at forbremsen var justeret lige i øjet, men at bagbremsen bare var smidt på, som et hvert 7 års skolebarn ville have gjort det.

Jeg gik tilbage og påpegede, at bagbremsen ikke var justeret. Der er 2 mm mellem bremseklodsen og fælgen på venstreside og 1 cm på højreside. Desuden gaber klodser mere i kørselsretningen end bagud (korrekt montering er lige omvendt).

Assistenten svarede straks, "Ja det kan jeg godt se, jeg kan faktisk mærke det, når jeg trækker i bremsen. Kom igen i morgen efter kl. 11, så ser vi på det".

Dagen efter fnøs cykelsmeden så ad mig og spurgte, "Hva' dit problem?". Jeg kunne da sagtens køre på cyklen, og når først klodserne er slidte, vil jeg ikke mærke noget til det, hvorefter han begyndte at tale til næste kunde.

Mine spørgsmål er:

Er manden fagligt blevet dårlig?

Fangede jeg ham bare med mega-tømmermænd eller efter en dårlig morgenskider?

Skal jeg bare klappekaje og køre videre i mit liv med en fuldstændig skævt monteret bagbremse? Det drejer sig jo kun om 150 kr. inkl. nye klodser.

Søren

Ps. Jeg har bestilt tid hos PedalAtleten på Gråbrødre Torv. Han justerer den på fredag for en hund.

[Edited by sjør on 2006-04-26 at 13:36 GMT]

| Quote Reply
Tim Pedersen (Senior) IP: Logged 2006-04-26 at 20:13
Det er super ærgeligt sådan noget - det er netop sådan noget, eller sådan en historie, som får en til at overveje at gå andre steder hen.

| Quote Reply
vjacob (Senior) IP: Logged 2006-04-26 at 23:17
Jeg købte min cykel hos Pedalatleten, og de giver som regel en rigtig god service, og de lytter til en som kunde.

Men man skal være indstillet på, at de ligger i byen og har travlt selvfølgelig, men sålænge man ringer i forvejen, kan man nok få undersøgt om der er tid.

| Quote Reply
sjør (Junior) IP: Logged 2006-04-27 at 15:10
Tjah, i dag kom jeg så i vanvare til at trække i bagbremsen - og den virkede ikke. SÅ skævt er den altså monteret.

Søren

| Quote Reply
Spifa (Junior) IP: Logged 2006-04-27 at 22:56
Til Søren (sjør)

"Fangede jeg ham bare med mega-tømmermænd eller efter en dårlig morgenskider?"

Jeg forstår godt din frustration, men jeg syntes det er virkelig synd du ødelægger hele dit eget indlæg med eet ord i ovenstående sætning.....

Spifa

[Edited by Spifa on 2006-04-27 at 22:57 GMT]

[Edited by Spifa on 2006-04-27 at 22:58 GMT]

[Edited by Spifa on 2006-04-27 at 22:59 GMT]

[Edited by Spifa on 2006-04-30 at 15:33 GMT]

| Quote Reply
sjør (Junior) IP: Logged 2006-04-28 at 20:34
Spifa, jeg skal beklage din manglende sans for humor eller overdreven følsomhed, men jeg åbner lige netop med den sætning op for, at manden BARE havde en dårlig dag eller morgen, og DERFOR behandlede mig dårligt. Den slags sker for os alle. Som jeg skriver, har jeg ikke haft andet end gode oplevelser med manden indtil sidste uge.

PedalAtleten justerede min bremse til UG og fnøs af min historie, for som de sagde: "Din fælg bagi er smallere end foran, derfor skal der monteres ekstra spændeskiver på bagbremsen". Og det er da også hvad manden i Gunløgsgade tidligere har gjort. Derfor mit spørgsmål.....

Søren

| Quote Reply
_mrj_ (Member) IP: Logged 2006-05-01 at 08:18
Min kone og jeg plejede også at bruge den lokale cykelsmed i Gunløgsgade. Efter at have betalt dem et større beløb for at montere nogle dele, der derefter svigtede, og fået overordentlig uforskammede svar ved reklamation har de mistet os som kunder.

| Quote Reply
Jeppe (Senior) IP: Logged 2006-05-02 at 18:13
Det er generelt mit indtryk, at der er virkelig langt mellem de gode cykelsmede. Jeg har endnu ikke haft en jeg var rigtig tilfreds med. Ingen så slem som de i Thorshavnsgade, som jeg virkelig mener er en svindler, men heller ikke nogen der var rigtig gode.

| Quote Reply
stainboy (Member) IP: Logged 2006-05-03 at 14:39
quote:
_mrj_ wrote:
Min kone og jeg plejede også at bruge den lokale cykelsmed i Gunløgsgade. Efter at have betalt dem et større beløb for at montere nogle dele, der derefter svigtede, og fået overordentlig uforskammede svar ved reklamation har de mistet os som kunder.

Sjovt, jeg havde en lignende uforskammet oplevelse forrige år hos cykelsmeden. Jeg spurgte, om han ikke havde lyst til at tale ordentligt til sine kunder. Han mumlede fortsat videre med en masse brok. Endte med jeg måtte fortsætte spørgsmålet. Han makkede ret til sidst og så også skyldig ud. Så gengæld uforskammethederne med bestemt venlighed!

Men en dårlig oplevelse, så væk med ham...

| Quote Reply
allisk (Member) IP: Logged 2006-05-16 at 16:28
Sidste Nye (sladder)
Cykelhandlerne i Gunløgsgade & Thorshavsgade er Brødre! Ta' den! Kh. allis

| Quote Reply
allisk (Member) IP: Logged 2006-05-16 at 18:27
DEMENTI MAN SKAL IKKE TRO PÅ ALT, MAN HØRER!
Selvom det var en gammel ørn fra Bryggen der bragte rygtet til torvs. Nope, passer ikke. Gunløgsgade har lige samlet en billig cykel fra Fakta for mig & jeg spurgte. Flovt jeg var så hurtig med sladderen. Undskyld, allis

[Edited by allisk on 2006-05-27 at 06:42 GMT]

[Edited by allisk on 2006-05-27 at 06:44 GMT]

| Quote Reply
AndersII (Senior) IP: Logged 2006-05-16 at 19:03
salet?

| Quote Reply
sjør (Junior) IP: Logged 2006-05-17 at 09:29
Åndelige brødre måske?

| Quote Reply
Jan Hyldal (Member) IP: Logged 2006-05-17 at 17:47
Vores lokale Cykelmand er måske et gammelt brokkehoved, men han er fagligt dygtig og jeg er tilfreds med, at kommunikationen mellem cykelsmed og kunde foregår på et uformelt ærligt plan. Han siger tingene uden omsvøb og accepterer også, at man svarer igen, hvis man er uenig. Jeg støtter fortsat den lokale cykelsmed i Gunløgsgade.

MVH. Jan

| Quote Reply
sjør (Junior) IP: Logged 2006-05-22 at 13:21
Nu er der grænser for, hvor meget mere båndbredde jeg vil bruge på min dårlige oplevelse og merudgift på 100 kr. som følge af dårligt arbejde i Gunløgsgade.

Men jeg talte pænt til manden, og det gjorde ikke indtryk på ham - han ignorerede mig og var endda lettere hånlig ("Du sku' have været cykelmekaniker"). Det kan man da kalde en uformel facon, hvis man vil. Jeg kunne selvfølgelig have truet med øretæver, og det der er værre for at han få ham til at udføre arbejdet ordentligt, men det burde vel ikke være nødvendigt, og det er vel næppe tilrådeligt og da slet ikke vejen frem!

Faktum er, manden havde udført ekstremt dårligt arbejde OG talte mindre pænt/ignorerede mig. Det sidste kan jeg leve med, men ikke det første. Havde jeg været enlig mor med presset økonomi og tid, havde det endda været en katastrofe.

Jeg handler der ikke mere, og så er den ikke længere for mig.

Søren

| Quote Reply
Jan Hyldal (Member) IP: Logged 2006-06-02 at 14:12
Hej Sjør

Jeg har fuld forståelse for din beslutning.

VH Jan

| Quote Reply
benjamin (Senior) IP: Logged 2006-06-15 at 12:33
okay... for et stykke tid siden kom jeg ned til en flad cykkel. Jeg gik ned med den til cykkelhandleren på gunløgsgade, men han ville ikke tage den, da de havde for meget at lave. Jeg pumpede cyklen og var så heldig, at den kunne holde indtil i dag. Nu var jeg så nede med den igen og fik samme besked. hmm.... nå men så gik jeg op til cykkelhandleren på langebro. På døren havde han et skilt hvor der stod "reparerede cykler opbevares på kundens ansvar". nice. Jeg valgte at løbe risikoen og efter lidt ventetid fandt jeg cykkelhanderen gemt i et baglokale. Desværre gad han ikke at lappe cyklen, men han tilbød at skifte slangen for 160kr. Det sagde jeg nej tak til og traskede slukøret hjem med min flade cykkel:(

Jeg har ellers været fint tilfreds med cykkelhandleren i gunløgsgade. Ja han er ikke altid lige høflig, men efter at have været vikar i en folkeskole et år, er jeg vandt til den slags:)

Er der andre cykkelhandlere i nærheden af bryggen? Jeg bor på gunløgsgade oppe i metroenden.

| Quote Reply
Seindal (Bryggenet) IP: Logged 2006-06-15 at 17:32
Jeg har godt erfaringer med Alex Cykler på Amager Fælledvej. Det er ikke ret langt væk, og selvom det ikke længere er Alex selv der passer den, så er hans efterfølger såmænd flink nok.

| Quote Reply
hollywood (Senior) IP: Logged 2006-06-15 at 21:35
jeg savner ham som havde cykelforretningen hvor "2 trin op" er nu. Han ordnede altid min cykel på fortrinlig vis. Og det var altid med et lidt ekstra service, som f.eks.: det ordner jeg sgu med det samme. stik mig en 20'er osv, når jeg insisterede. Han ordnede også ting for mig gratis fordi det var småting...nå måske var det også derfor han lukkede, tjente ikke nok?

| Quote Reply
vjacob (Senior) IP: Logged 2006-06-15 at 23:15
quote:
hollywood wrote:
jeg savner ham som havde cykelforretningen hvor "2 trin op" er nu. Han ordnede altid min cykel på fortrinlig vis. Og det var altid med et lidt ekstra service, som f.eks.: det ordner jeg sgu med det samme. stik mig en 20'er osv, når jeg insisterede. Han ordnede også ting for mig gratis fordi det var småting...nå måske var det også derfor han lukkede, tjente ikke nok?

hollywood, såvidt jeg husker sagde han engang med piben i munden, at han gik på pension... en tid til et og en til andet

| Quote Reply
Jan Hyldal (Member) IP: Logged 2006-06-16 at 17:07
Jeg har iøvrigt aldrig nogensinde i mit liv punkteret så meget som nu på Bryggen. Er der for mange småsten på vejene eller er jeg blevet for tyk?

| Quote Reply
pinnerup (Junior) IP: Logged 2006-06-17 at 10:13
quote:
Jan Hyldal wrote:
Jeg har iøvrigt aldrig nogensinde i mit liv punkteret så meget som nu på Bryggen. Er der for mange småsten på vejene eller er jeg blevet for tyk?

Det kan vel være en kombination af tyndslidte dæk og så al det byggerod, der flyder alle vegne - i hvert fald i visse områder på Bryggen.

/Rasmus

| Quote Reply
Sanna (Senior) IP: Logged 2006-06-17 at 11:52
Hollywood, ham savner jeg også, han var altid i det sammme joviale humør, rimelige priser og god behandling, han var meget speciel... ;)

| Quote Reply
hollywood (Senior) IP: Logged 2006-06-17 at 20:50
quote:
vjacob wrote:
quote:
hollywood wrote:

hollywood, såvidt jeg husker sagde han engang med piben i munden, at han gik på pension... en tid til et og en til andet

tænk jeg synes ikke han var "så gammel", men idag ser vi jo også yngre og yngre ud, selvom vi går på efterløn ;-), nå men når jeg skulle have luft i dækkene fra hans luftslange, gik jeg bare ind i forretningen og "lånte" hans, hvad hedder det? tilpasningsmodul? Jeg lagde den selvfølgelig pænt på plads, men de lå i en æske på disken. Service og ikke noget han alligevel ville tjene ret meget på at sælge.

| Quote Reply
hollywood (Senior) IP: Logged 2006-06-17 at 20:56
quote:
Jan Hyldal wrote:

hæhæ, om du er blevet for tyk, kan vi jo ikke vide, men der er utroligt meget grus, småsten og støv, ihvertfald oppe ved IB. Jeg kører desværre i en bil til arbejdet, og kan hver morgen se hvor beskidt og støvet den er blevet, pga af al byggeroderiet.

| Quote Reply
bettina@brygge.dk (Senior) IP: Logged 2006-07-02 at 08:50
jo, jeg har heller ikke de bedste erfaringer med Langebro cykler. Før påske punkterede min cykel, og der var også røget en eger. Jeg bad dem smøre diverse dele, så den var klar til foråret, lappe cyklen og sætte ny eger i. Det faldt mig ikke ind at tjekke om de havde udskiftet egeren, da jeg hentede cyklen. Men et par uger efter fik jeg en anelse, og tjekkede det - den var ikke skiftet. OK, det KUNNE jo være en ny, der var røget, så jeg kunne ikke gå tilbage og klage.

Men da det var den sidste i en længere række af "mærkelige" sager, gik jeg næste gang over til Amager cykler på Holmbladsgade, hvilket jeg var godt tilfreds med.

Jeg har i øvrigt hørt, at grønthandleren på hjørnet af Njalsgade og Leifsgade har solgt forretningen til en der vil være cykelhandler. Jeg vil da bare håbe på, at han vil gøre et bedre job ud af det.

| Quote Reply
Tim Pedersen (Senior) IP: Logged 2006-07-19 at 20:36
Det skal lige siges, at jeg var hos cykelhandleren (den lokale) her i forgårs og fik rigtig fin service - han var ved at lukke, men tilbød alligevel lige hurtigt at lappe min cykel - fordi jeg skulle have helt ny slange i. Han gjorde det tilmed til 120 kr. - hvor det koster 180 oppe ved broen.
Men da jeg var på vej hjem i dag så jeg, at den tidligere grønthandel overfor kiosken med de mange øl på njalsgade var ved at blive omdannet til cykelforretning - så nu kommer der lidt konkurrence - det er sq fint nok - selv om da der var andre forretninger jeg gerne ville have før endnu en cykelhandler her på bryggen.

| Quote Reply
lucky14 (Junior) IP: Logged 2006-08-28 at 19:20
Har prøvet den nye cykelhandler (hj. af Njalsgade) og må desværre sige, at jeg absolut ikke kan anbefale dem!!

Jeg skulle have skiftet slange og kæde på min MTB, som jeg indleverede sidste onsdag. Alt ok vi aftaler hvad der skal laves, prisen og at cyklen kan hentes fredag. Jeg ringer til dem fredag for at sikre mig at den er klar... først får jeg besked på at vente lidt, fair nok, efter et par min. ventetid lægges røret på og jeg må ringe op igen hvor jeg får den besked at cyklen desværre ikke er færdig, men at den helt sikkert er klar til lørdag, når de åbner.

Jeg møder op lørdag for at hente cyklen. Medarbejderen spørger om jeg kan komme igen om en halv time, det kan jeg ikke og min tålmodighed er ved at være brugt... han og assistenten roder rundt et kvarters tid for så at konstatere at cyklen alligevel ikke er klar, da der mangler en del de først kan få hjem mandag. Meget uimponeret må jeg gå igen, men når at overvære en anden kunde få udleveret sin cykel, hvor der er blevet lavet mere end aftalt -> dyrere pris. Kunden betaler men ser ikke videre fornøjet ud da hun går derfra.

Så blev det mandag og jeg kan endelig hente min cykel. Da indehaveren kommer trækkende med den kan jeg se at det gamle dæk hænger over styret - jeg har ikke bedt om at få skiftet dæk, hvilket jeg påpeger. Får at vide at det var nødvendigt... da jeg spørger hvad de har sat på af dæk, får jeg bare at vide at det er et godt dæk... jeg kan se at det er af typen man kører i skov/terræn med på MTB og ikke et slick/semislickdæk til bykørsel, som jeg har på det andet hjul. Jeg påpeger dette overfor indehaveren, som vælger at overhøre min utilfredshed. Da jeg ikke orker mere bøvl med den forretning (er højgravid og både krop/sind er mere træt end normalt) vælger jeg at betale og gå derfra. Ved nærmere eftersyn senere kan jeg se at der er sat et billigt hongkong-dæk på cyklen som ellers kun har kvalitetskomponenter inkl. det andet dæk - øv!

Konklusion: Kan absolut ikke anbefale værkstedet/forretningen - intet af det der blev aftalt (tid, omfang, pris) holdt. De havde fået mit telefonnummer og kunne som minimum have ringet for at få kundens accept når ting som pris ikke holder.

Vælger du alligevel at benytte dem, må jeg kun anbefale at få alt på skrift og bede dem ringe hvis ikke den aftalte pris holder. Under normale omstændigheder havde jeg ikke sluppet dem så let, men i min højgravide tilstand røg denne i svinget :-)

| Quote Reply
Tim Pedersen (Senior) IP: Logged 2006-08-28 at 21:21
Hmm - det er trist - det er så grel en "anbefaling" at jeg vil droppe at købe det tilbud med kevlar-dæk og nye slanger. En ny-åbnet butik burde sørge for, at kundebehandlingen er i top.
Trist

Tim

| Quote Reply
Kristian (Bryggenet) IP: Logged 2006-08-28 at 21:43
Jeg har også prøvet den nye butik og var godt tilfreds med både pris, service og arbejde.

| Quote Reply
lucky14 (Junior) IP: Logged 2006-08-29 at 12:11
Det er jeg da glad for at høre, kan være det bare var mig (og anden kunde) som havde en meget uheldig oplevelse. Det er da også trist at have hele tre cykelbutikker på Bryggen uden nogen kan anbefale en eneste :-)

| Quote Reply
stainboy (Member) IP: Logged 2006-08-29 at 14:43
quote:
kristian wrote:
Jeg har også prøvet den nye butik og var godt tilfreds med både pris, service og arbejde.

Jeg har også prøvet den nye butik og var godt tilfreds med både levering og udførsel. Jeg ville have ét nyt kevlardæk, altså det halve af tilbuddet på 499.-. Han ville have 295 kroner for opgaven. Jeg ville give 250 kroner og den gik han med på. Det er da i orden.

| Quote Reply
Melle (Member) IP: Logged 2006-08-29 at 16:33
quote:
Tim Pedersen wrote:
Derudover var min cykel flad 10 min. efter at jeg havde forladt stedet. Da jeg så kom derned og brokkede mig fik jeg dem til at lave cyklen igen uden beregning.... - men ak, det samme skete igen - 10 min. efter var den flad. Nu har jeg helt droppet dem. Nogle der kender en god cykelhandler til en rimelig penge??

Jeg prøvede det samme fire gange i træk.

Undervejs foreslog jeg - idet jeg dog høfligt anførte, at jeg naturligvis ikke var kyndig cykeldoktor - at det kunne være en idé at skifte dækket, såfremt der sad noget de ikke umiddelbart kunne se.

Det afviste de dog, og efter fire lapningsforsøg, hvor jeg i mellemtiden måtte tage bussen på arbejde, gad jeg ikke mere og tog over på Fisken og købte dæk og slange. Efter jeg selv havde monteret det har jeg nu cyklet glad rundt i snart et halvt år.

Så med hensyn til dit spørgsmål, så er jeg måske Bryggens bedste cykelsmed :-)

| Quote Reply
roslind (Junior) IP: Logged 2006-09-17 at 18:09
Cykelsmed på langebro skal man vist nok fange før klokken 12:00 for at få et fornuftigt ord ud af ham, men selv her skal man sørge for at få tingene på skrift, mage til klamhugger skal man lede længe efter, så stor var min glæde da Aga solgte sin forretning til cykelsmeden på Amagerbrogde, hvis bror så skulle styre forretningen på hjørnet af Leifsgade og Njalsgade, men så gik min bagerste gearvælger sig en tur, jeg indleverede cyklen i Njalsgade og fik en pris på nyt kabel og gearvælger for et par dage senere at blive ringet op og få fortalt at min gearskifter på styret var defekt, jeg bad dem om at skifte den og kunne hente min cykel et par timer senere, samlet pris 380,- kr.

Umiddelbart god og fair service, lige bortset fra at nu har jeg kørt over 2000 km i skov strand og andet hårdt terang de sidste 18 md, og ik så meget som én enkelt gang har gearvælgeren svigtet, altid fundet gearet jeg ønskede og altid holdt gearet - såhhhh

Ugen efter var jeg så uheldig at flere af mine hylstermøtrikker og umbragoskruer som holder klingen sammen med pedalarmen var forsvundet i Hareskoven, så hjem på en vingeskudt cykel og først ned til Langebro som kom med den undskyldning at sådanne skruer og møtrikker havde havde han ik, da han ik selv handlede med cykler med det system, selv om der stod de første tre cykler i forretningen med samme system??? - ik forstået.

Jeg tog så modvilligt til Njalsgde for at få at vide, uden at han så meget som havde set min cykel og dermed problemet, at den skulle rettes. Da jeg meget bestemt havde fortalt ham at den skulle bare have et par skruer gik han med ud på gaden for at se på den, nu fik jeg pludselig at vide at det var nogle meget specielle skruer og dem kunne jeg nok ik få nogle steder. Hvis han nu havde vendt sig 180 grader og kigget på den cykel han selv har i vinduet, i stedet for at forsøge at sælge mig en ny krank, ville han nok selv kunne indse hvor fuld af løgn han er.

Jeg havde hørt at Gunløgsgade 23-25 havde fået ny indehaver, så ned og prøve hos ham, og ENDELIG ingen dikkedarer eller tåbelig løgne - sådan skal den skæres og tak for hjælpen, en halv time senere var jeg på vej til Køge.

MVH
Leif

| Quote Reply
anmol77 (Junior) IP: Logged 2016-05-07 at 08:16
Jeg oplevede at skulle betale 160 kr. for at få skiftet en slange. Nu ved jeg ikke om det er fordi det er lang tid siden at jeg punkterede sidst, men det forekommer mig lidt dyrt????

| Quote Reply
Brygmester12 (Junior) IP: Logged 2017-09-05 at 10:20
Jeg plejer normalt at få skiftet min slange for kun 40 kroner - desuden er det noget der meget hurtigt kan gøres selv. Det er bare lidt mere tricky med racercykler med de helt tynde dæk, der kræver det en smule mere arbejde men stadig ret ligetil. Dog havde jeg en dårlig oplevelse sidst da jeg lige er flyttet og betalte totalt overpris på at få lavet bremserne. Hvor plejer I at få repareret på Vesterbro og omegn?
http://promocodius.com/dk/rabatkode/cdon

Skriv svar

Debatforum : Fri debat : Cykelhandlere og priser
Not Logged In? Username: Password: Lost your password?