bryggenet

Debatforum : Generelt : Problemer med GN Kundeservice

Skriv svar

icon Problemer med GN Kundeservice

| Quote Reply
marker (Bryggenet) IP: Logged 2003-07-24 at 22:44
Bestyrelsen for Bryggenet har, ligesom mange beboere, måttet konstatere, at vi har en utilfredsstillende situation omkring kontakt til GN´s Kundeservice.

Bestyrelsen har - helt siden Bryggenet kun var på planlægningsstadiet - lagt stor vægt på, at beboerne havde nem og hurtig adgang til en kundeservicefunktion, hvor spørgsmål, ændringer og problemer kunne afleveres.

Desværre oplever mange brugere det alligevel frustrerende at skulle kontakte kundeservice. Der er lange ventetider på telefonen, henvendelser bliver ikke besvaret og til tider er udførelse af fejlretning forsinket.

Selvom bestyrelsen løbende har fulgt op på situationen omkring kundeservice, så må vi nok indrømme, at hovedparten af vores energi har været fokuseret på at få tjenesterne klar til brug, samt fjerne fejl i systemerne. Næsten alle disse fejl er nu fjernet, og derfor vil bestyrelsen nu bruge mere af sin tid og energi på at sikre beboerne en bedre oplevelse, når de kontakter GN kundeservice.

Vi er nu nået til en situation hvor alle telefoner er porteret, der er ca. 100 udeståender, hvor det eksisterende telefonselskab ikke har villet afgive telefonnummeret, typisk pga. af forkerte oplysninger på porteringsanmodningen. Bryggeboere i denne situation vil modtage et brev direkte fra GN, om at kontakte GN, så problemerne kan blive løst. Dette brev skulle ifølge aftaler mellem GN og Bryggenet have været sendt ud for ca. 2 uger siden, men vi forventer at det kommer ud i uge 31.

Om de manglende svar på henvendelser skal det siges, at GN ikke kontraktligt er forpligtet til at besvare fejlmeldinger - kun at udbedre dem. Da dette har vist sig at være utilfredsstillende for mange brugere, har vi aftalt med GN, at de tilstræber at alle e-mails bliver besvaret indenfor 1 arbejdsdag, og at de fleste telefonhenvendelser bliver løst, mens kunden er i røret. Det betyder, at telefonsamtalerne med kunderne nogen gange er lange, og derfor kan der forekomme ventetid på telefonsystemet. Bryggenet anbefaler, at man så vidt muligt anvender e-mail ved henvendelse til GN Kundeservice, og at man ved telefoniske henvendelser bruger den fulde åbningstid fra 9 til 16 på hverdage - og ikke kun ringer om eftermiddagen.

GN har også fået opgraderet deres telefonsystem for bedre at kunne betjene kunderne. Desværre har GN's telefonsystem haft nogle børnesygdomme, som blandt andet har resulteret i, at det har været svært at komme igennem på GNs telefoner. Disse problemer bør dog være afhjulpet nu.

Trods disse tiltag er bestyrelsen enige med beboerne om, at der endnu ikke er gjort nok for at få etableret en kundeservice, som fungerer tilfredsstillende. Vi er derfor løbende i dialog med GN om, hvordan de kan forbedre situationen for alle parter. En ikke uvæsentlig del af problemerne lader eksempelvis til at kunne henføres til ressourcemangel hos GN Kundeservice, hvilket Bryggenet vil tage op med GN snarest.

Vi håber på beboernes tålmodighed i denne proces, og vær forvisset om at I på ingen måde er glemt eller bliver ignoreret.

mvh
Bestyrelsen
Foreningen Bryggenet

[Edited by marker on 07-25-2003 at 10:27 AM GMT]

icon Re: Problemer med GN Kundeservice

| Quote Reply
Peter S. (Senior) IP: Logged 2003-07-29 at 17:50
Tak!

| Quote Reply
Jesper (Junior) IP: Logged 2003-08-26 at 23:37
En måned senere :
-emails besvares aldrig
-Aftaler (ændringer af f.eks. abb) truffet med GN's kundeservice pr. telefon (når man da kommer igennem, ventetiden er ofte uendelig), overholdes ikke.

Skulle det have hjulpet på GN's kundeservice, er jeg glad for jeg ikke har prøvet at kontakte dem før efter 1/8.

Jesper

| Quote Reply
Tim Pedersen (Senior) IP: Logged 2003-09-03 at 20:01
I dag besluttede jeg mig for at blive i røret for at få fat i GN kundeservice - bare for at se hvor lang tid det ville tag (men også lidt for at rykke for den faste IP som det snart er 3 uger siden, jeg bestilte). Det tog mig præcis en halv time at komme igennem - om det er mere eller mindre end gennemsnittet aner jeg selvfølgelig ikke.... - men har jo mine anelser. Under alle omstændigheder - en halv time kan ikke være i nærheden af at være tilfredsstillende.... - de fleste ville vel have smidt på. Havde i øvrigt ondt af den stakkels kundeservicemedarbejder - tænk på hvor mange sure opkald hun må modtage på en dag - og det er jo trods alt ikke hendes skyld, at der ikke allokeres nok ressourcer til kundeservicen (hun sagde at der var allokeret ekstra ressourcer - så vil ikke vide hvad deres oprindelige udgangspunkt var...). Nå - men det er bare det jeg ville videregive, og spørge om bestyrelsen har en holdning til, at det altså tager en halv time at komme igennem - her over en måned tid efter at GN angiveligt skulle have opgraderet deres telefonsystem for at give os bedre mulighed for at blive betjent. Det hører med til historien at jeg ringede omkring ved 1-2 tiden - hvor der vel ikke er mest run på....

Venlig hilsen - og en tanke til kundeservicemedarbejderne -
Tim Pedersen

| Quote Reply
marker (Bryggenet) IP: Logged 2003-09-03 at 20:10
Det skal ikke tage 30 minuter at komme igennem til Kundeservice. Det skal tage LANGT kortere tid.

| Quote Reply
adamarndt (Bryggenet) IP: Logged 2003-09-04 at 09:16
Som (Per) Marker antydede så er bryggenet opmærksomme på at GN kundeservice stadig er under al kritik.

Bryggenet har aftalt et møde i næste uge hvor vi skal besøge GN i Gilleleje og snakke med dem om hvad de og vi kan gøre for at forbedre servicen.

De har faktisk også prøvet at gøre noget - senest ved at ansætte en ekstra medarbejder. Det kommer vi dog desværre ikke til at mærke noget til da han sprang fra efter et par dage og derfor ikke nåede at gøre nogen mærkbar forskel.

Adam Arndt
Medlem af Bryggenets tekniske udvalg

Skriv svar

Debatforum : Generelt : Problemer med GN Kundeservice
Not Logged In? Username: Password: Lost your password?