bryggenet

Support - internet

Opsætning af netværk

For at tilslutte netværksudstyr til Bryggenet, skal det registreres hos bolig:net som leverer vores internet-forbindelse. Det gøres som oftest blot ved, at du tilslutter udstyret og åbner en hjemmeside. Du vil derefter blive omdirigeret til registreringssiden hos bolig:net, hvor du bliver bedt om at indtaste dit brugernavn og password, så den nye enhed kan blive tilknyttet til dit internet-abonnement.
En fordel ved denne procedure er, at du kan flytte dit udstyr til en anden lejlighed, der er tilsluttet Bryggenet, så får du automatisk adgang til internet med dit abonnement uden at skulle registrere dig igen.

Hvis du har problemer med at koble op til Bryggenet, er der en lavet vejledninger som vil hjælpe dig igennem forløbet.

Langsomt internet?

Bryggenets internetforbindelse fungerer generelt rigtigt godt og der er meget få udfald eller forstyrrelser.
En del brugere oplever desværre alligevel til tider, at deres forbindelse til internettet er langsom eller at de slet ikke kan komme på.
I langt de fleste tilfælde skyldes dette lokale problemer med trådløse netværk. Mange steder på Bryggen er der virkeligt mange beboere der har WiFi-netværk i deres lejligheder og disse kan ofte forstyrre hinanden.
Hvis du oplever, at din netforbindelse er langsom eller dropper ud bør du derfor teste, om det kan skyldes forstyrrelser fra naboernes netværk. Det kan du gøre ved at forbinde din computer direkte til Bryggenet-stikket. Hvis det afhjælper problemet, kan du ofte løse det permanent, ved at ændre den kanal som din router sender på, til en hvor der er færre andre netværk. Der bør stå i brugervejledningen til routeren, hvordan du kan gøre det.
Hvis du ikke har et trådløst netværk, men alligevel oplever dårlig netforbindelse, kan der være en række forskellige årsager, og den enkleste måde at fejlsøge er nok at ringe til Kundeservice - som jo også yder bruger-support - og få deres hjælp til at finde ud af om din maskine har virus, dit netkabel er defekt, Bryggenet er nede eller hvad der ellers kan være galt.

Problemer med e-mail

Hvis du har en eller flere e-mail-adresser igennem Bryggenet, så kan du finde vejledninger til opsætning på One.com's hjemmeside.

Du kan også til gå din e-mail via One.com's webmail. Der kan du også ændre password til kontoen, sætte den op til at videresende til en anden e-mail-adresse mv.

Hvis du har glemt dit password til e-mail-adressen, så kan du få lavet et nyt ved at skrive til info@bryggenet.dk.
Du kan ikke benytte linket "Glemt din adgangskode?" på One.com's hjemmeside, da Bryggenet ikke har nogen alternativ adresse at sende et nyt password til.